باد گرم و گرد و خاک در آخر هفته گیلان

هشدار زرد هواشناسی صادر شد؛

0 183

هواشناسی گیلان با اعلام هشدار سطح زرد از وزش باد گرم شدید و گسیل گرد و خاک طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در گیلان خبر داد.

«محمد دادرس» مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: وزش باد گرم در ارتفاعات و دامنه ها و مناطق مستعد جلگه ای شدید و خیلی شدید خواهد بود. همچنین طی ۷۲ ساعت آینده شرایط برای گسیل گرد و خاک به منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه شرایط جوی ناپایدار در این روزها و ذوب شدن برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها را درپی دارد از گردشگران درخواست کرد از اطراق در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

دادرس همچنین با اشاره به وزش باد گرم شدید خواستار پرهیز از روشن کردن اتش در مماطق جنگلی استان شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان در پایان از نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی به استان از عصر پنجشنبه خبر داد و بیان کرد: افزایش ابر و کاهش دما و وزش باد سرد شمالی و بارش باران و رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت پنجشنبه تا شنبه هفته آینده شرایط برای بارش برف در ارتفاعات مهیاست، تاکید کرد: از اواخر وقت شنبه هفته آینده نیز با خروج تدریجی این سامانه بارشی از منطقه، با روند کاهش ابر و افزایش دما مواجه خواهیم بود.

درهمین رابطه مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به وزش بادهای گرم طی روزهای آتیاظهار کرد:همزمان با وزش باد گرم و ذوب شدن برف و سیلابی شدن رودخانه ها، احتمال آسیب به سازه های موقتی و سست، گسترش آتش سوزی های احتمالی و سایر مخاطره های مرتبط نیز پیش بینی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.