بدرقه تابستان با بارشهای پاییزی

0 423

بارش باران که از دیشب درگیلان آغاز شد، در بیشتر شهر‌های استان تا اواسط هفته ادامه دارد.

«محمد دادرس» مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: بارش باران که از دیشب در گیلان آغاز شد، امروز درآخرین روز تابستان به تناوب ادامه دارد. این بارشها تا غروب امروز ادامه داشته و بعد از آن به تدریج کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تا اواسط هفته دراین استان فعال است، افزود: براین اساس پاییز درگیلان، سرد و بارانی آغاز خواهد شد.

دادرس بارش باران، وزش باد و رعد و برق را از مهم‌ترین پدیده‌های جوی امروز در گیلان دانست و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش باران دراستان مربوط به املش با ۹۸میلیمتر بارندگی بوده است. شهرهای رضوانشهر با ۹۱ میلیمتر و لاهیجان و آستارا با ۶۸ میلیمتر بعد از املش بیشترین بارشها دراستان را داشته اند. همچنین در شهر رشت نیز تا کنون میزان بارندگی  ۳۹ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۸ درجه ای دما دراستان افزود: دمای کنونی رشت  ۱۷ درجه است که نشاندهنده کاهش هفت درجه ای  دما نسبت به روز گذشته است.

بارش پاییزی باران درآخرین روز تابستان از شب گذشته درحالی دراستان آغاز شده که هفته گذشته ، بارش شدید باران موجب آبگرفتگی دربرخی ازمناطق استان بخصوص شهر رشت شده بود.

به گفته «رضا اسلامی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بارشهای ۲۴ ساعت گذشته درگیلان و درشهرهایی که بیشترین بارشها را داشتند تا کنون منجر به آبگرفتگی نشده و هیچ گزارشی از آبگرفتگی شهر ها و روستاها به مدیریت بحران استانداری ارسال نشده است.

همچنین «علی مقصودی» معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیزگفت: با حضور مداوم همکاران شهردای و اقدامات به موقع و مناسب تا کنون شاهد آبگرفتگی درسطح شهر رشت نبودیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.