تخم مرغ در گیلان گران شد

0 1,237

در حالیکه مدیر امور طیورسازمان جهاد کشاورزی استان می گوید امسال ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ درگیلان تولید شد و حدود ۱۰ درصد افزایش تولید داشتیم اما از روز گذشته هرشانه تخم مرغ با ۳ هزار تومان افزایش قیمت ، به شانه ای ۲۰ هزار تومان در بازارهای گیلان رسید.

افزایش قیمت تخم مرغ در استان درنتیجه تقاضای زیاد بوده است.

«فرهاد گیاهی» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گیلان در گفت  و گو با مرورمی گوید: امسال مجوزتولید ۱۳ هزار تن تخم مرغ برای واحدهای صنعتی صادر شده بود اما این واحدها با افزایش ظرفیت، تولید خود را به ۳۵ هزار تن افزایش دادند. با این حال این میزان تولید با توجه به جمعیت استان جوابگوی نیاز گیلان نیست .

گیاهی گفت: قیمت تخم مرغ با توجه به میزان تقاضا درفصول مختلف سال متغییر است. عموما مردم گیلان و استانهای همجوار در فصل سرما تخم مرغ بیشتری مصرف می کنند و این مساله در افزایش قیمت آن تاثیر گذار بوده است.

وی افزود: امروزهرشانه تخم مرغ در استان با قیمت ۲۰ هزار تومان عرضه شد. قیمت تخم مرغ درخرده فروشی ها دانه ای ۵۳۰ تومان و درعمده فروشی ۳۰۰ تومان بوده است.

« سورنا چایچی » مدیرامور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه امسال ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در استان گیلان تولید شده است، افزود: سهم طیور بومی در تولید تخم مرغ در استان گیلان بیش از طیور صنعتی است. از این میزان ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن تخم توسط طیور بومی و مابقی نیز توسط طیور صنعتی تولید شده است که در مقایسه با سال گذشته رشد حدود ۱۰ درصدی تولید تخم مرغ در بخش طیور بومی داشتیم.

وی افزود: بیشترین تخم مرغ محلی در شهرستان‌های املش، سیاهکل، لنگرود، صومعه سرا، رشت، لاهیجان، شفت و فومن تولید می‌شود، در حوزه صنعتی نیز یک واحد تخم‌گذار در شهرستان رودبار با ظرفیت ۳۶ هزار قطعه سالانه ۶۵۳ تن تخم مرغ تولید و روانه بازار می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.