جان باختن ۳۴ موتورسوار در جاده های گیلان در سه ماهه اول امسال

0 1,018

«سرهنگ حسین محمد پور» رییس پلیس راه گیلان با بیان اینکه موتور سواران بیشترین تلفات جاده ای استان را دارند از کاهش آمار تلفات در ۳ ماه نخست امسال خبر داد.
وی گفت: در ۳ ماه نخست امسال ۳۴ موتورسوار در تصادفات رانندگی جاده‌ای در استان جان باختند که ۲۴نفر کمتر از مدت مشابه پارسال بوده است. بهار سال گذشته ۵۸ موتوسوار در تصادفات رانندگی جاده‌ای در گیلان جان باخته بودند.
رییس پلیس راه گیلان گفت:علت کاهش تلفات تصادفات موتورسیکلت، آموزش‌های پلیس و ارتقای فرهنگ موتورسواری است. وی علت مرگ بیشتر موتوسواران در تصادف را وارد شدن ضربه به سر عنوان کرد.
گیلان در فصل بهار و تابستان میزبان حجم کثیری از گردشگران است. از سوی دیگر همزمانی فصل کشاورزی و تردد روستاییان با موتور و تیلر در جاده های باریک بین شهری و روستاها موجب شده جاده های استان از زیرساخت و استانداردهای لازم متناسب با جمعیت استان و حضور گردشگران برخوردار نباشد. لذا جاده های گیلان فاقد ایمنی لازم در تردد هستند. در این باره رییس پلیس راه استان پیشتر گفته بود: حضور صنوف و دستفروشان درکنار جاده ها و عبور و مرور روستاییان با وسایل نقلیه کشاورزی جاده های استان را ناامن کرده است.
وی سهم تصادفات فوتی در بخش موتورسیکلتها در استان را ۴۶ درصد بیان کرد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.