رشد ۷ درصدی پرونده های قضایی در سه ماهه ۹۸

0 493

«احمد سیاوش‌پور» رییس‌کل دادگستری استان گیلان، با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال ۹۸ حدود  ۷ درصد افزایش پرونده‌های وارده به محاکمه قضایی داشتیم  که نگران‌کننده است، بیان کرد: دستگاه قضایی با همکاری مردم و با تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی درصدد است که این معضل و مشکل را حل کند.

وی با اشاره به حل مشکل مذکور گفت: برای حل این مشکل باید به سراغ روزنه‌هایی که جرم را به وجود می‌آورند و به نوعی تشکیل‌دهنده عناصر جرم در این استان هستند برویم و بخش‌هایی که اختلافات عمومی بین مردم را افزایش می‌دهند به طور جدی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان افزود: بسیار ضروری است که اطلاع مردم نسبت به برخی موارد و مسائل اجتماعی افزایش یابد تا با کوچکترین موضوع گرفتار نشوند و در همان راستا مجبور نشوند تا مدام در دادسراها و مراجع قضایی رفت‌ و آمد کنند.

سیاوش‌پور با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات و جرائم به حوزه اقتصاد بر می‌گردد بیان کرد: در رابطه با فرایند اجرای نظارت بر حُسن اجرای قوانین با حساسیت ورود کرده و به شکل جدی در حال پیگیری هستیم.

معضل مواد مخدر، بیکاری جوانان و دیگر مشکلات اجتماعی از قبیل استفاده ناصحیح از فضای مجازی از نظر رییس کل دادگستری گیلان بسیار مشکل ساز شده است. به طوری که بسیاری از اختلافات زن و شوهر و خانواده ها و بسیاری از جرایم بی‌بند و باری در راستای استفاده ناصحیح از فضای مجازی است.

این مقام مسئول برنامه­های پیشگری این نهاد را با دستگاههایی  نظیر اداره‌کل آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، بهزیستی منابع طبیعی، جنگل و سایر دستگاه‌ها به اعلام کرد که در آن مسائل مختلف اجتماعی و مشکلات بررسی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.