ریه‌های شهر باران، سبز می‌شود؟

با احداث پارک 500 هکتاری لاکان

0 57,245

برخلاف تصور عمومی، رشت شهری سرسبز، با پارک‌ها و فضاهای سبز انبوه نیست.

موضوع کمبود فضای سبز زمانی بغرنج‌تر می‌شود که بدانیم سرانه فضای سبز در شهرهایی مثل تهران مشهد و تبریز چندین برابر رشت است و رشت در این رقابت حتی از شهر کم بارانی مثل ایلام هم نیم متر عقب‌تر است.

سالهاست که قرار است با احداث پارک لاکان سرانه فضای سبز رشت به پنج متر به ازای هر نفر افزایش پیدا کند و با وجود آن که در سال ۹۶ استانداری و منابع طبیعی گیلان این پارک را به شهرداری واگذار کردند اما هنوز از اجرای آن خبری نشده است.

شهرداری رشت چهار سال پس از انعقاد تفاهم‌نامه می‌گوید: منابع طبیعی برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از این پارک فقط ۵ سال فرصت داده است درحالی که احداث و بهره‌برداری از این پارک در مدت ۵ سال بیشتر به شوخی شبیه است.

توجیه شهرداری اما منطقی به نظر می‌رسد زیرا تا کارهای قانونی مثل کسب مجوز و جذب سرمایه‌گذار انجام شود، زمان تعیین شده به اتمام می‌رسد و دوباره مالکیت آن از دست مدیریت شهری خارج شده و این پروژه مجددا به ورطه‌ی دومینوی واگذاری به نهادهای استانی خواهد افتاد.

با این حال علوی، شهردار کنونی رشت می‌گوید، در بودجه‌ی سال جاری ۱۸ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه اختصاص یافته است.

رشت، شهری که با ریه های مرطوبش در خیابان های کم‌درختش سیر می‌کند و چشم انتظار این است تا ببیند باران رحمت مسئولان کِی بر سر بزرگترین پروژه فضای سبزش خواهد بارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.