سرعت کاههای اضافه عامل تصادفات در بندرانزلی

0 478

«حسن پورقربان» شهردار بندرانزلی گفت: ۲۱۶ سرعت کاه در سطح شهرانزلی وجود دارد که تعدادی از آن ها مصوبه شورای ترافیک ندارد.
وی افزود: متاسفانه تعداد سرعت کاه ها درسطح شهر بندرانزلی بسیار زیاد است. این در حالی است که در سال ۹۷ ایجاد ۵۱ سرعت کاه براساس مصوبه شورای ترافیک به شهرداری انزلی ابلاغ شد که ۴۰ مورد آن اجرا شد و از ابتدای امسال تا کنون نیز مصوبه ایجاد ۲۰ سرعت کاه به شهرداری ابلاغ شد که ۱۷ مورد آن اجرایی شده است.
شهردار بندرانزلی گفت: متاسفانه برخی ازسرعت کاه ها در جلوی منازل و یا مغازه ها و توسط مردم ایجاد شده که علاوه بر نداشتن مصوبه شورای ترافیک، به دلیل احداث غیر اصولی و به صورت غیر مهندسی ، مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.
پورقربان با تاکید بر اینکه هیچ گونه کم کاری در این خصوص از سوی مدیریت شهری صورت نگرفته گفت: باید سرعت کاه های اضافی و غیر مجاز جمع آوری شوند.
سرعت‌گیر یکی از ابزارهای کنترل سرعت است که برای کاهش تلفات، خسارات و همچنین جلوگیری از وقوع تخلفات طراحی و ساخته شده است. اما متأسفانه در نصب بسیاری از آنها استانداردهای لازم رعایت نشده است و گاه همین امر باعث کم اثر بودن و یا تصادف و ترافیک می‌شود.
دراین باره «مهدی محوی» فرمانده پلیس راهورشهرستان بندرانزلی نیز افزود: پلیس تمایلی به نصب سرعت کاه درمعابر شهری ندارد.
وی افزود: براساس تبصره ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ شهرداری مکلف است در معابرشهری دوربین نصب کند اما زمانی که تجهیزات الکترونیکی در شهر وجود ندارد مجبور به نصب سرعت گیر برای کاهش خطرات جانی برای شهروندان است.
وی گفت: بر اساس آمارهای موجود درچهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته متاسفانه میزان تصادفات منجر به جرح و فوت در انزلی افزایش یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.