ضعف مدیریتی استان گیلان در حوزه مدیریت پسماند

1 518

«علی اوسط اکبری» ‌مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از ضعف مدیریتی درحوزه مدیریت پسماند استان و عدم ترخیص دستگاه زباله سوز سراوان از گمرک انتقاد کرد.
اوسط مقدم در جلسه کارگروه مدیریت پسماند سایت تخلیه زباله سراوان با تأکید بر ضعف مدیریتی استان گیلان در حوزه مدیریت پسماند و زباله گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی مسئول موظفند مجموعه خدمات خود در منطقه سراوان رشت را سرعت بدهند.
وی افزود: دراین استان سراوان‌‌های زیادی وجود دارد که به شدت با مشکل پسماند و زباله مواجه هستند. هم‌اکنون مناطق بسیار زیادی در گیلان از جمله درچابکسر و یا تالش وجود دارد که مشکلات آن‌ها در حوزه زباله و پسماند به مراتب بدتر از وضعیت سراوان رشت است.
وی با بیان اینکه در صورت نصب دستگاه زباله‌سوز قطعاً دیگر زباله‌‌ای وارد سراوان نمی‌شود گفت: مدیریت شهرداری رشت دراین مقطع زمانی بسیارحساس و ویژه بحث تفکیک زباله از مبدأ را جدی‌تر بگیرد و مشکلات قراردادی دستگاه زباله سوزی که مدتهاست از گمرک ترخیص نشده  را سریعتر رفع کند.
درحالیکه اوسط مقدم ازمدیریت پسماند استان و ترخیص نشدن دستگاه زباله سوزاز گمرک  انتقاد کرد اما از سوی دیگر شهردار رشت مشکلات مالی را دلیل عدم اجرای به موقع تعهدات درمنطقه پسماند عنوان کرد.
« ناصر حاج محمدی» گفت: وقتی شهرداری با حجم بالای مشکلات مالی مواجه است چگونه می‌تواند تعهدات خود درمنطقه سراوان را به موقع عملیاتی کند.
شهردار رشت گفت: عوامل عمرانی وخدمات شهری درمنطقه سراوان به صورت ۲۴ ساعته مشغول به کارهستند تا جاییکه اکنون شهرداری یکسری از پروژه‌های عمرانی خود را تعطیل کرده تا به کمک حوزه عمرانی و معاونت خدمات شهر اقدامات مورد تعهدش در سراوان را تسریع ببخشد.
وی گفت: درزمینه دستگاه زباله‌سوز نیز حسب دستور کارگروه مدیریت پسماند به کمک پیمانکار مربوطه عملیات مربوط به نقشه‌برداری‌ها انجام شد. در صورت راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز نیز برای حل مشکلات سراوان به زمان زیادی نیاز است .
شهردار رشت با بیان اینکه به علت نبود شهردار، بسیاری از پروژه‌های شهر رشت مشمول ماده ۴۸ شده‌ و خسارات میلیاردی به شهرداری وارد شده است افزود: یکی از دستگاه‌های مورد نیاز درسایت زباله سراوان خریداری شده و درگمرک است اما وقتی شهرداری رشت پولی ندارد چگونه می‌تواند آن دستگاه را ترخیص کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.