محورهای پرتصادف گیلان در انتظار تعریض

0 354

عملیات چهار خطه شدن محور پیربازار به ضیابر به طول ۳۳کیلومتر با اعتبار ۲۹۴میلیارد ریال با حضور معاون رییس جمهور در رشت آغاز شد. عرض کم و نبود شانه‌ی خاکی درمحور پیربازار به ضیابر موجب بروز تصادفات زیادی در این محور شده است. بنا به آمارهای پلیس راه استان در ۶ ماه گذشته یک تصادف منجر به فوت یک نفر و ۴۲ تصادف منجر به جرح ۵۰ نفر در حوزه‌ی پیربازار به ضیابر به وقوع پیوسته است.

سال گذشته وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این محور از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان جهت مطالعات و نقشه برداری این طرح خبرداده بود. امروز فاز اول این طرح درحد فاصل پیربازار به نوخاله به طول ۵.۷ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

در حالی عملیات  تعریض جاده پیر بازار به ضیابر امروز آغاز شد که درگیلان محورهای پرتصادف زیادی وجود دارند که همه ماهه تصادفات زیادی در آنها رخ می‌دهد. جاده‌ی سراوان به فومن ، صومعه سرا به ماسال، رشت به لنگرود، محور رودبنه به چاف ، تالش به آستارا ، رشت به فومن ، دوربرگردان محور نیاکو درجاده‌ی آستانه به لاهیجان، جاده شفت به سه راه شفت به دلیل کم عرض بودن و نبود شانه خاکی مناسب از جمله محورهای پرتصادف استان هستند.

درهمین رابطه پیشتر سرهنگ «جاور صفاری» رییس پلیس راه گیلان اعلام کرد: ۲۷ محور پرحادثه دراستان شناسایی شده که از این محورها ۳ محور قرمز و پر تصادف هستند که شامل محور رشت به لنگرود با ۶ درصد تصادفات جاده‌ای، محور رودبنه به چاف ۲ درصد تصادفات جاده‌ای و محور تالش به آستارا ۷ درصد تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است بنا برآمارها در استان ۶۸ نقطه پرتصادف بر اساس بانک تصادفات شناسایی شده اند  که در فاز مطالعه و رفع اشکال قرار دارند. همچنین در ۳ ماهه‌‌ی نخست امسال ، هزار و ۹۰۷ فقره تصادف در جاده‌های برون شهری استان گیلان رخ داد که طی آن  ۸۲ نفر جان خود را از دست دادند. ۳۵ درصد از جانباختگان در محور‌های اصلی و ۶۵ درصد در محور‌های فرعی استان فوت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.