وقتی مسوولان مشکلات زیرساختی را درد و دل می‌دانند

ماجرای پاسخ بخشدار طاهرگوراب به زن روستایی سیل زده چه بود؟

0 1,009

زن سیل زده طاهرگورابی می گوید: «این سیل برای امروز و دیروز نیست . مشکل همیشگی ماست. باید یک فکر اساسی کرد. اینکه بیایید فیلم بگیرید و بروید مشکلی را حل نمی کند.عمل کنید.»

اما بخشدار لبخند می زند و به تلفن همراهش نگاه می کند و می گوید: «درد و دلت تمام شد؟»

زن دیگری می گوید: «درد و دل نیست مشکل همه است . اگر دو روز دیگر باران بیاید همه باید جمع کنند و بروند.»

این فیلمی است که از سیل چند روز گذشته در بخش طاهر گوراب شهرستان صومعه سرا این روزها در فضای مجازی دست به دست می شود.

بار اول نیست که مسوولان دولتی درمواجه با شهروندان حادثه دیده و معترض اینگونه برخورد و واکنش نامناسب  نشان می دهند. تاکنون این قبیل برخوردها درماههای گذشته واکنش های زیادی از سوی مردم و دولت به دنبال داشته است.

سیلاب هفته گذشته در استان  به بخش طاهر گوراب از توابع شهرستان صومعه سرا نیز خساراتی وارد کرد و موجب آبگرفتگی تعدادی از منازل روستاییان در حریم رودخانه شد.

بعد از انتشاراین فیلم خبرنگار مرور تلاش کرد از«سید جلال محمدی» فرماندارصومعه سرا دراین باره جویا شود که وی به دلیل حضور در جلسه از صحبت خودداری کرد.

تلاش ها برای برقراری ارتباط با «علی رضا قربانی » بخشدار طاهر گوراب برای گرفتن پاسخ نیز بی جواب باقی ماند. اما «کیوان شریفی » رییس شورای شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه در صحنه حضور داشته و تمسخری در کار نبوده به مرور گفت:  حادثه آبگرفتگی آنگونه که در فیلم گفته می شود نبود و فقط آب به چند متری منازل رسیده بود .

وی ادامه داد: دراین قبیل موارد مردم باید همکاری و سعه صدر بیشتری از خود نشان بدهند. درهر صورت مسوولان شهرستان از فرماندار گرفته تا بخشدار در منطقه حضور پیدا کردند و از نزدیک در جریان امور قرار داشتند.

شریفی ادامه داد: در راستای شیوه نامه ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه‌های استان که سال گذشته از سوی استانداری ابلاغ شد، متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات برای لایروبی رودخانه های منتهی به تالاب و کمبود مصالح رودخانه ای ، پیمانکار که از نقاط بالا دست رودخانه لایروبی را شروع کرده بود نتوانست به موقع لایروبی این بخش را انجام دهد اما همانطور که درفیلم قابل مشاهده است  درهمان لحظه پیمانکار با وارد کردن یک بیل مکانیکی در رودخانه در حال کار بود.

رییس شورای شهرستان در ادامه می گوید: درآبگرفتگی بخش هایی از طاهرگوراب خود مردم منطقه هم مقصرهستند. کاشت درخت  در بستر رودخانه و احداث سازه های غیرمجاز در حریم آن یکی از دلایلی بود که موجب بالا آمدن آب رودخانه در طاهر گوراب شد. از این رو از دستگاه قضایی تقاضا داریم در خارج کردن متصرفات از بستر رودخانه با ما همکاری لازم را داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.