کاهش شهرهای قرمز گیلان

استاندار گیلان خبر داد:

0 418

استاندار گیلان در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا از کاهش شهرهای قرمز و فوتی‌های گیلان خبر داد.

«اسدالله عباسی» در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گفت: هنوز از پیک ششم کرونا عبور نکردیم، اما از هفته گذشته آمار فوتی‌های روزانه گیلان از ۱۶ نفر به ۶ نفر رسیده است.

استاندار با اشاره به اینکه از دیروز ۱۰ شهرستان گیلان به رنگ نارنجی کرونایی تغییر کرده‌اند افزود: کاهش تعداد شهر‌های قرمز استان امیدوار کننده است و باید با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی به سمت آبی شدن شهر‌ها برویم.

درهمین رابطه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز خبرداد: با بستری ۸۶ نفر دیگر در شبانه روز گذشته، مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان به ۶۳۳ نفر رسید.

«فردین مهرابیان» با اشاره به اینکه ۱۲۴ نفر از بیماران کرونایی گیلان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: حال ۱۱۸ نفر از این بیماران وخیم گزارش شده است.

با این وجود عادی انگاری و بی توجهی مردم و مسؤولان به دستورالعملهای بهداشتی همچنان سایه کرونا را بر سر گیلان نگاه داشته و حتی مسؤولان میراث فرهنگی استان از آمادگی برای پذیرایی نوروزی از گردشگران خبر می‌دهند. اقدامی که بار دیگر می تواند موجبات شیوع پیک هفتم کرونا را در گیلان فراهم کند.

 امروز«ولی جهانی» مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی استان از برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه و جشنواره و فروشگاه در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۲۷ نوروزگاه در همه شهرستانهای استان برگزار می‌شود.

وی همچنین از بازگشایی ۵۰۰ مکان تاریخی شامل اماکن فرهنگی و مذهبی و تاریخی و ۲۵۰ میراث طبیعی از جمله ۳۰ آبشار، بقایای جنگل‌های هیرکانی در داخل جلگه و غارها برای میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.