کلنگ تراموا دهه فجر به زمین زده می شود

0 308

ترافیک اصلی ترین معضل در حمل و نقل عمومی شهررشت است معیوب بودن شبکه حمل و نقل عمومی و نبود زیر ساخت های مناسب در افزایش وسایل نقلیه عمومی موجب شد مدیریت شهری رشت از سالهای گذشته پیگیر راه اندازی تراموا در دراین شهر باشد.
پیشتر« احمد رمضانپور» عضو کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر رشت در خصوص اعتبارات اجرای تراموا گفته بود: در اجرای ۳۲ کیلومتر رفت و برگشت تراموا در رشت ۳ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز است. دولت برای این رقم هزار میلیارد تومان اوراق در نظر گرفته که ۵۰۰ میلیارد برعهده شهرداری و ۵۰۰ میلیارد برعهده دولت خواهد بود.
وی افزود: کریدور تراموای رشت براساس نقشه‌های اولیه، به طول ۱۶ کیلومتر و دارای ۲۰ ایستگاه از مسکن مهر آغاز شده و به سمت میدان گیل و میدان مصلا و در نهایت به فرودگاه رشت می‌رسد. اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه بر اساس مطالعات اولیه ۲۱۰ میلیون یورو خواهد بود که در طی ۴ سال اختصاص پیدا می کند.
درهمین رابطه «ناصر حاج محمدی» شهردار رشت گفت: عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی پروژه تراموا شهر رشت که از مدت‌ها قبل اعتباراتی به آن اختصاص داده شده بود در دهه فجر امسال آغاز می‌شود .
شهردار رشت افزود: افزایش زیرساخت‌های حمل و نقل شهری برای کلان‌شهر رشت با توجه به جمعیت بالا و مسافرخیز بودن آن بسیار لازم و ضروری است . ارتقاء حمل و نقل عمومی در سطح این شهر از رویکردهای مهم شهرداری است.
وی با تأکید بر اینکه کلنگ عملیات اجرایی پروژه تراموا با حضور مقامات کشوری و استانی به زمین زده می‌شود افزود: با ساخت و بهره‌برداری از این طرح امیدواریم شاخص‌های حمل و نقل در کلانشهر رشت به نحو مطلوبی بهبود پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.