ابلاغ ۲۵ عنوان اتهامی جدید به عزیز قاسم‌زاده

از بازنشستگی اجباری تا انفصال از خدمت برای معلمان

0 223

روزنامه شرق در گزارشی از صدور احکام بی‌سابقه علیه فعالان صنفی معلمان ایران خبر داده است.

شرق نوشته: در میان احکام اخیر برای معلمان، احکامی همچون انفصال از خدمت، بازخریدی، بازنشستگی اجباری و زندان دیده می‌شود.

هدی هاشمی روزنامه‌نگار شرق در توییتر درباره پیگیری این موضوع از وزارت آموزش و پرورش نوشته: به‌نظر می‌رسد وزیر آموزش و پرورش نذر کرده و به‌خاطر نشستن بر روی صندلی یکی از مهمترین پست‌های کابینه، راهی عربستان شده تا مناسک حج را به جا بیاورد.

شرق گزارش خود را با تیتر: «وزیر در دسترس نیست» منتشر کرده است.

همزمان کانال صنفی فرهنگیان گیلان از صدور ۲۵ عنوان اتهامی برای عزیز قاسم‌زاده، معلم زندانی اهل گیلان خبر داده و نوشته: درحالی که آقای قاسم‌زاده هم‌اکنون به اتهام تبلیغ علیه نظام در زندان به سر می‌برد، ابلاغیه‌ی این عناوین اتهامی روز چهارشنبه هفتم تیرماه ۱۴۰۲ در زندان لاکان رشت به وی تحویل شده است.

اتهام‌های قاسم‌زاده اغلب به دلیل سخنرانی‌ها و آوازخوانی‌های او در تحصن‌ها و تجمع‌ معلمان گیلانی صادر شده است.

در این بیانیه آمده:

هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان گیلان، با ۲۵ مورد عنوان اتهامی از جمله حضور در تجمعات سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، مصاحبه‌ها و آوازخوانی‌های عزیز قاسم‌زاده در تجمعات معلمان، ابلاغیه‌ای را امروز چهارشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۲ در زندان لاکان رشت به او ابلاغ کرده است.

لیکن نکته جالب توجه این است که علیرغم اینکه ایشان به اتهام تبلیغ علیه نظام به واسطه مصاحبه‌ها و حضور در تجمعات برای احقاق حقوق معلمان و دانش‌آموزان در زندان به سر می‌برد، آموزش و پرورش به جای حمایت از معلم در بند خود، با فهرست کردن مصاحبه‌ها حضور و آوازخوانی او در تجمعات معلمان، برای او پرونده‌ای تشکیل داده است.

از نکات قابل تاکید این ابلاغیه این است که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۱ هیچ تجمعی از سوی معلمان برگزار نشده است، او در بند ۱۴ اتهامات مندرج در ابلاغیه به حضور فعال در این تاریخ در اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و «ایراد سخنرانی در بین حاضران و بیان سخنان ساختارشکنانه و خواندن او از با مضامین انحرافی» متهم شده است.

همچنین برابر بند ۱۷ ابلاغیه در حالیکه در ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ پیش از شروع تجمع عزیز قاسم زاده به همراه ۵ معلم دیگر از جلوی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با خشونت و ضرب و شتم دستگیر شدند، عینا به همان اتهام فوق‌الذکر متهم شده است.

در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ نیز پس از شکل‌گیری تجمع در جلوی آموزش و پرورش، ماموران نسبت به پراکنده کردن معلمان اقدام نمودند که باز هیچ سخنرانی و آوازخوانی‌ توسط ایشان صورت نگرفته است ولی در بند ۱۵ ابلاغیه عزیز قاسم‌زاده را متهم به «ایراد سخنرانی ساختارشکنانه و آوازخوانی با مضامین انحرافی» در این تاریخ نیز متهم ساخته‌اند.

لازم به ذکر است عزیز قاسم‌زاده، انوش عادلی و محمود صدیقی‌پور، سه تن از فعالان صنفی معلمان گیلان از ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ به اتهام تبلیغ علیه نظام برای گذراندن دوران حبس یک ساله‌ی خود راهی زندان لاکان شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.