انتقاد از نداشتن نگاه صنعتی در رفع محرومیت زدایی شفت

0 304

در حالی که شهرستان شفت دارای ظرفیت‌۵های خوبی در حوزه‌ی کشاورزی، اقتصادی، تولیدی و صنعتی، تولیدات زراعی دامی و جاذبه های طبیعی است اما در زمره‌ی شهرستانهای کمتر توسعه یافته‌ی کشور از سال ۱۳۹۷ قرار گرفته است. پیشتر بن بست بودن شهرستان و سکونت نداشتن برخی مدیران این شهرستان در این شهر از موانع جدی توسعه شفت عنوان شده بود.

اما سال جاری سازمان برنامه و بودجه گیلان در راستای محرومیت زدایی و توسعه متوازن این شهرستان از مجموع اعتبارات تخصیصی به طرح های مرتبط با توسعه ی متوازن استان ، ۶۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را به این شهرستان اختصاص داد که از این میزان ۱۱ میلیارد تومان بودجه شهرستانی است. این اعتبار باید در راستای اجرای پروژه های آسفالت راه های روستایی، ساخت پل، اصلاح شبکه های توزیع برق، توسعه و عمران شهری و آبرسانی به ۵۴ روستای شهرستان شفت هزینه شود.

اما نبود نگاه صنعتی در توسعه شهرستان شفت روز گذشته مورد انتقاد معاون هماهنگی امورعمرانی استان قرار گرفت.«علی اوسط اکبری مقدم» درجلسه‌ی بررسی سند توسعه شهرستان شفت گفت: درسند توسعه شهرستان بیشتر به بحث کشاورزی، پرورش طیور و ابریشم و کمتر به صنعت پرداخته شده است.

اوسط مقدم آسیب جدی این شهرستان را عدم وجود راه های مواصلاتی عنوان کرد و افزود: در شهرستان شفت مراودات درون استانی و برون استانی از طریق راه‌های مواصلاتی یا وجود ندارد یا درحد بسیار کمی وجود دارد، درحالیکه یکی از شاخص‌های اصلی توسعه یک شهر با میزان راه‌های ارتباطی آن شهر سنجیده می‌شود.

درهمین باره «محمد حسن پور» سرپرست فرمانداری شهرستان شفت،  قرارگیری این شهرستان به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در کشور را موجب ناراحتی بیان کرد و خواستار نگاه‌های ملی و استانی به سوی کمبودها و محدودیتهای شهرستان شد.

حسن پور گفت: سیاستگذاری و برنامه ریزی برای اجرایی شدن نیاز به تیم عملیاتی دارد. پیگیری و مطالبه گری روسای ادارات شهرستان در سطح استانی نباید صرفا روی کاغذ باشد، نتایج پروژه ها باید برای مردم ملموس باشد و وقتی می‌گوییم قرار است تغییری ایجاد شود یعنی نتایج باید توسط مردم حس شود.

لازم به ذکر است، دولت از۲ سال پیش، ۳۱ شهرستان محروم کشور را برای اجرای طرح محرومیت زدایی و ایجاد توسعه ی متوازن انتخاب کرده بود که از گیلان شهرستان شفت انتخاب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.