رویکرد کارخانجات چای به برند سازی

مدیر صنایع تبدیلی گیلان:

0 400

مبنای اصلاح و بازسازی کارخانجات چای استان در جهت بهبود فرایند تولید، کاهش هزینه‌های تولید و ارتقا کیفیت چای خشک قرار گرفته است.

«قاسم جواد زاده» مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان این مطلب به مرور گفت: سال گذشته از تعداد ۱۴۸ کارخانه فعال چای در گیلان، حدود ۴۰ درصد موفق به اصلاح و نوسازی شدند و فرایندهای تولید در آنها بروزرسانی شده است .

وی همچنین با اشاره به رویکرد کارخاجات چای استان به برند سازی افزود: در سال ۱۴۰۰، چیزی حدود ۵۰ تا ۶۰ برند سازی در حوزه بسته بندی چای داشتیم. به دلیل اینکه برند سازی درا ین حوزه متقاضی محور است این حرکت از چند سال قبل آغاز شده و مستلزم مستند سازی و زمان برای ثبت برند است.

 مدیر صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی استان، اصلاح و نوسازی کارخانجات چای، در راستای بهبود کیفیت تولید و کاهش ضایعات عنوان کرد و افزود: بهبود کیفیت چای در کارخانجات نوسازی شده رشد چشمگیری نسبت به گذشته داشته بطوریکه اگر تا چند سال پیش ۳۰ تا ۴۰ درصد چای درجه یک تولید می‌شد اکنون این میزان به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

جواد زاده تأکید کرد: بخشی از کیفیت چای خشک به کارخانه و تجهیزات آن مربوط است و بخش دیگر به کیفیت کشت و نوع بسته بندی محصول باز می‌گردد.

 وی افزود: درحال حاضر ۱۴۸ کارخانه تولید چای خشک با ظرفیت ۲۰ هزار تن چای بسته بندی در استان فعال است و ازاین برای ۲۳ کارخانه، پروانه بسته بندی چای نیز صادر شده است.

لاز به ذکر است گیلان ۲۵ هزار هکتار باغ چای دارد و۹۰ درصد چای تولیدی کشور در این استان تولید می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.