گیلان مقصد نخست مسافران نوروزی

رشد 255 درصدی حضور مسافرین نوروزی در گیلان

0 323

بنا بر آمارهای سامانه‌های حمل‌ ونقل هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای کشور، تاکنون گیلان با ۲۰۶ درصد رشد ورود و خروج خودرو در محورهای مواصلاتی نسبت به مدت مشابه درسال گذشته، مقصد نخست مسافران نوروزی بوده است.

طبق آمارهای ارائه شده بعد از گیلان، استانهای مازندران ۱۶۲، کهکیلویه و بویر احمد، ۱۴۵، اردبیل ۱۱۷، گلستان ۱۰۵ و قزوین ۱۰۳ درصد به نسبت مشابه سال گذشته با افزایش ورود خودورهای مسافرین و جزو پرترددترین استان‌های کشور قرار گرفتند.

در همین رابطه امروز«سرهنگ مجید رسول‌زاده» معاون اجتماعی پلیس گیلان نیز از افزایش ۲۵۵ درصدی ورود مسافر به این استان خبر داد.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به ورود بیش از ۸۴۴ هزار خودرو از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس در گیلان گفت: ورود مسافر به این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین «فریبرز مرادی» مدیر کل حمل و نقل و راهداری گیلان شب گذشته به ایرنا گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار استان طی این مدت ۹۷۴ هزار و ۲۴۹ وسیله نقلیه وارد استان و ۸۶۷ هزار و ۵۴۷ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

 وی افزود: بیشترین میزان ورودی از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با میزان تردد۴۰۲ هزار و ۱۱۵ دستگاه خودرو و پس از آن محور رامسر– چابکسر با میزان تردد ۳۰۰ هزار و ۶۳۲ وسیله نقلیه بوده است.همچنین بیشترین خروجی از طریق محور چابکسر – رامسر با تردد۲۹۷ هزار و ۳۹۰ وسیله نقلیه بوده است.

«مسعود حلاج پور» مدیرکل میراث فرهنگی گیلان نیز با شاره به اینکه از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی بیش از سه میلیون و ۳۹۷ هزار مسافر وارد استان و از آن خارج شده‌اند گفت: بیش از ۲۸۰۰ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری گیلان انجام شده است.

گفتنی است افزایش حضور گردشگران نوروزی در گیلان نگرانی متولیان بهداشت و درمان استان از تغییر وضعیت شیوع کرونا و افزایش آمار مبتلایان و بستری شدگان را به دنبال داشته است. بطوریکه امروز «آبتین حیدرزاده » معاون بهداشتی استان از مشاهده چندین مورد کرونای انگلیسی در بین بیماران جدید خبر داد و گفت: این بیماران در برخی از شهرستان ها که مقصد مسافران بودند دیده شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.