۲۷۶۵ گیلانی تاکنون واکسن کرونا دریافت کردند

تزریق واکسن کاملا دواطلبانه و بدون اجبار انجام شده است

0 353

فرماندار رشت از آغاز واکسیناسیون ۸۰۰ نفر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی شهرستان مرکز استان خبر داد. «علی فتح اللهی» در ستاد شهرستانی مقابله با کرونا ویروس رشت اعلام کرد: دوزهای واکسن به مقدار لازم وارد کشور شده است و بین همه استان‌ها توزیع می‌شود و از فردا واکسیناسیون ۸۰۰ نفر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی اغاز می‌شود.

تزریق واکسن کرونا به ۸۰۰ سالمند استان درحالی اعلام شده که پیشتر مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیرعلوم پزشکی گیلان از تزریق واکسن به ۱۱۰۰ سالمند گیلانی خبر داده بود. حال این سوال مطرح می‌شود که واکسیناسیون کادر درمانی و پرستاری استان تا چه تعداد انجام شده و آیا همه کادر درمانی استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند؟

«حسن رخشاد» مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیرعلوم پزشکی گیلان در این باره به مرور پاسخ داد: برنامه واکسیناسیون گروه‌های درمعرض خطر بیماری کرونا، همزمان با کادر درمان کشور آغاز شده و بر اساس اولویت بندی ستاد ملی مقابله با کرونا، فردا افراد سالمند ساکن آسایشگاه‌ها واکسینه می‌شوند. دراین برنامه تزریق واکسن طبق لیست اعلامی از سوی وزرات خانه بهداشت ودرمان و مطابق با کد ملی این افراد که پیشتر توسط ستاد ملی کرونا به وزرات خانه اعلام شده انجام می‌شود و در این بخش به هیچ عنوان امکان دخل و تصرف در انتخاب دواطلبین تزریق واکسن وجود ندارد.

رخشاد با اعلام اینکه به دلیل محدودیت درتامین و ورود واکسن به کشور، تعداد دوز محدودی واکسن کرونا به گیلان از سوی وزرات خانه اختصاص یافته تأکید کرد: تزریق واکسن به کادر درمانی و پرستاری استان اجباری نبوده و به هرکدام از کادر درمانی و پرستاری که تاکنون واکسن تزریق شده به صورت داوطلبانه بوده است. لذا همه کادر درمانی و پرستاری استان واکسن دریافت نکرده‌اند. تاکنون ۱۰۰۰ نفر از کادر درمانی و پرستاری گیلان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۷۶۵ دوز واکسن کرونا وارد استان و به ۲۷۶۵ نفر دواطلب از پیش تعیین شده توسط وزارت خانه تزریق شده افزود: ازاین تعداد ۹۷۰ دوز به کادر درمانی و پرستاری شاغل در مراقبت‌های ویژه، بخشهای بستری بیماران کووید، کادر تریانژ و اورژانس بیمارستانها تزریق شد. همچنین به ۱۸۵ نفر از جانبازان معرفی شده از سوی بنیاد شهید و ۱۱۰۰ نفر ازسالمندان بستری در آسایشگاه‌های تحت پوشش بهزیستی واکسن تزریق می‌شود. برای کادر مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته تست کرونای استان نیز ۳۶۰ دز واکسن در نظر گرفته شده است. واکسیناسیون این افراد نیز کاملا دواطلبانه بوده و اجباری برای آنها در تزریق واکسن وجود ندارد.

 رخشاد تاکید کرد: واکسن کرونای سهمیه گیلان از نوع اسپوتنیک V ساخت کشور روسیه با ۹۲ درصد اثر بخشی بوده که نیازمند نگه داری در دمای زیر ۲۰ درجه سانتی گراد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.