اختصاص ۱۴۲۵ دوز واکسن کرونا در مرحله دوم به گیلان

0 321

مرحله دوم تزریق واکسیناسیون کرونا از امروز در گیلان آغاز شد.

«آبتین حیدرزاده» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز مرحله دوم واکیسناسیون به تعداد ۱۴۲۵ دوز در سطح استان همزمان با سراسر کشور خبرداد.

حیدرزاده افزود: مرحله دوم واکسیناسیون برای نیروهای بیمارستانی، بخش های آی سی یو، تریاژ، بخش بستری کووید ۱۹، اورژانس، جانبازان گرامی، گروه سالمندان و معلولان در سرای سالمندان و اماکن تحت نظارت بهزیستی انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه واکسیناسیون امروزدر رشت، فردا در شرق گیلان و پس فردا در غرب این استان انجام می شود اضافه کرد: در مرحله نخست ۱۳۰ نفر از کادر درمان و پرستاران شاغل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه واکسینه شدند.

آبتین حیدرزاده با اشاره به وورد یک‌هزار و ۵۲۴ دز واکسن کرونا به گیلان افزود: ۹۷۰ دز برای پرسنل درمانی، ۵۰ دز برای پرسنل آزمایشگاه‌ها، ۲۰۰ برای سالمندان ساکن در خانه‌های سالمندان و ۱۵۰ دوز نیزبرای جانبازان شیمیایی ریوی اختصاص داده‌ شده است.

گفتنی است در حال حاضر حدود ٣١٠ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند که ٧٠ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و بدحال هستند.

هفته گذشته رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ابتلای بیش از ۳۲ هزار گیلانی به کووید ۱۹ و فوت ۱۷۵۰ نفر بر اثر کرونا طی یکسال گذشته خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.