افزایش ۷۰ درصد بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رشت

سرپرست شهرداری رشت خبر داد:

0 274

در هفتادمین جلسه علنی شورای شهر رشت، بودجه پیشنهادی شهرداری رشت در سال ۱۴۰۲ به مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شورا ارایه شد.

«یوسف یزدانی» سرپرست شهرداربا اشاره به تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ نقشه راه شهرداری رشت بوده و مجموعه شهرداری رشت برای هر چه‌ بهتر تدوین‌شدن بودجه سال آینده در تلاش است.

وی افزود: بودجه پیشنهادی سه هزار و پانصد میلیارد تومان تدوین شد که در مقایسه با سال گذشته بالغ بر هفتاد درصد افزایش پیدا کرده است.

یزدانی به دو بخش جاری و عمرانی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در بودجه سال آینده، ۴۳ درصد به هزینه‌های جاری و ۵۷ درصد نیز به حوزه عمرانی اختصاص پیدا کرده است و بخشی از درآمدهای شهرداری رشت نیز از محل عوارض ساختمانی، فروش املاک، عوارض قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و… در سال آینده پیش بینی شده است.

درهمین رابطه«سید شمس شفیعی»عضو شورای رشت با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت انبساطی تدوین شده است اظهار کرد: در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت در بخش جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش مشاهده می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه برای تحقق بودجه باید واقع‌بینانه عمل شود از عقب افتادگی شهردرای رشت در بخش درآمدهای ارزش افزوده خبر داد و خواستارعملیاتی بودن بودجه سال آینده شد و افزود: سازمان‌های شهرداری رشت باید در جذب درآمد تلاش کنند. در بخش ارزش‌افزوده نیز باید در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ باید تجدیدنظر و در موضوع ایجاد درآمد پایدار نیز باید بهتر اقدام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.