انتقال ۲۵ کارتن خواب به گرمخانه شهرداری

در شبهای سوزناک زمستانی رشت انجام شد:

0 346

 طی هفته گذشته ۲۵ کارتن خواب و بی خانمان به گرمخانه شهرداری رشت منتقل شدند.

 همزمان با شدت یافتن سرمای زمستان و بروز یخبندان های شبانه یکی از نگرانی های شهروندان و فعالین اجتماعی، شناسایی و انتقال افراد کارتن خواب و بی خانمان از سطح شهر به گرمخانه های شهرداری و دادن جای خواب و غذای گرم مناسب به آنهاست.

در حالیکه تامین سوخت گاز و پایداری شبکه های گاز خانگی در حال حاضر دغدغه مسوولین استان شده، گرمخانه شهرداری رشت با گشت زنی در سطح شهرو تماس شهروندان، موفق به انتقال تعدادی از این افراد به گرمخانه شده است.

«اسماعیل عیلپور» مسوول گرمخانه شهرداری رشت با اعلام این خبر به مرور گفت: از هفته گذشته با شدت برودت و سرمای هوا، طی گشت زنی در سطح شهر و تماس شهروندان موفق شدیم ۲۵ نفر از بی خانمانهای رشت را به گرمخانه شهرداری هدایت کنیم. در حال حاضر بیش از ۶۰ نفر افراد کارتن خواب و بی خانمان با حضور در گرمخانه شبهای سرد زمستان را به صبح می رسانند.

وی در خصوص مشاهده تعدادی کارتن خواب در سطح شهر تاکید کرد: دلیل حضور برخی از این افراد در سطح شهر،خودداری و مقاومت آنها در برابر ماموران برای حضور در گرمخانه است.

وی با بیان اینکه یکی دو نفر از کارتن خوابها که دارای جنون هستند در مقابل اصرار ماموران شهرداری برای انتقال به گرمخانه، با سلاح سرد حمله کردند. خوشبختانه در این شب های سرد شاهد فوت آنها بر اثر سرما نبودیم.

علیپور تاکید کرد: ساماندهی افراد دارای جنون  که در سطح شهر پرسه می‌زنند در اختیار بیمارستان شفا بوده و گرمخانه قادر به انتقال و پذیرش آنها نیست.

علیچورهمچنین در خصوص انتقال زنان کارتن خواب به گرمخانه شهرداری گفت: اخیرا با مساعدت شهرداری، یک ساختمان در بلوار ولیعصر رشت در اختیار ما قرار گرفته که برای اسکان بانوان در حال تجهیز است. بزودی زنان در راه مانده و بی خانمان به این مرکز هدایت می‌شوند.

مسوول گرمخانه شهرداری رشت همچنین به واگذاری مرکز ماده ۱۶ به منظور اسکان معتادین متجاهر به گرمخانه شهرداری  اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه برخی از کارتن خوابها و بی خانمهای رشت معتاد متجاهر بوده و امکان پذیرش همزمان آنها با افرادعادی و سالم در گرمخانه وجود ندارد، مقرر شده با همکاری نیروی انتظامی، این افراد جداگانه زیر نظر گرمخانه شهرداری به مرکزماده ۱۶ منتقل شوند.

وی میانگین سنی کارتن خوابهای هدایت شده به گرمخانه شهرداری رشت را ۲۰ الی ۶۰ سال اعلام کرد و گفت: برخی از این افراد به مدت ۲ سال است که به دلیل نداشتن جا و مکان مناسب شبها به گرمخانه مراجعه می‌کنند.

وی تاکید کرد: گرمخانه شهرداری رشت قادر به پذیرش کودکان کار در شبهای سرد زمستانی نیست و این موضوع در حیطه وظیفه سازمان بهزیستی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.