ترافیک مشکل جدی کلان شهر رشت

0 1,009

ترافیک یکی ازمشکلات جدی کلان شهر رشت است که با کوچکترین گره معضلات بزرگ برای مردم ایجاد می‌شود.
«ماکان پدرام،» مدیر کل راه وشهرسازی استان گفت: توجه به نیروهای متبحر شهرسازی و استفاده از تجارب و تخصص آنها و توجه به طراحی شبکه معابر وطراحی مناسب آنها می تواند موجب کاهش مشکلات درون شهری مانند ترافیک و آلودگی هوا باشد.
وی خواستاربهره مندی ازنیروهای متخصص شهرسازی درنظارت عالیه طرح های شهرسازی و عدم استفاده از تخصص های غیر مرتبط با شهرسازی، در طراحی پهنه شهری رشت شد.
وی افزود: دستگاههای اجرایی مرتبط با حوزه شهری باید هماهنگی بیشتری در طراحی ضوابط شهری داشته باشند. باید طراحی شهری به گونه ای اجرا شود که از مرکزی بودن خارج شود و همه امکانات درهمه جای شهر توزیع شود.
با گسترش شهر نشینی در رشت و محدودیت شبکه های ارتباطی، ترافیک به یکی ازبزرگترین مشکلات شهروندان رشتی تبدیل شده است. تا جاییکه اجرای طرحهای مختلف ترافیکی ،اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح و راه اندازی پارکینگهای عمومی بخش خصوصی نیز تا کنون توانسته گره از ترافیک رشت بخصوص دربافت مرکزی و قدیمی رشت بکاهد. نداشتن کمربندی مناسب همراه با توسعه کالبدی و ساخت و ساز شهری در رشت موجب شده تا خودروها از معابر شهری و بافت های قدیمی برای فرار از گره های ترافیکی استفاده کنند.
دراین باره هفته گذشته رییس شورای شهر رشت از احداث رینگ جدید شهری برای تسهیل در تردد وکاهش بار ترافیکی رشت خبر داد.
حاجی پور گفت: با احداث رینگ کمربندی ژ۵ از شرق به شمال و شمال به جنوب رشت بخشی از خودروهای عبوری به این رینگ منتقل می شوند و از ترافیک معابر درون شهری تا حد زیادی کاشته می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.