توسعه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی گیلان

0 845

مجری سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه این سامانه در زمین های کشاورزی خبر داد.

«عباس زارع» گفت: این اعتباراز صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است. توسعه سامانه های نوین آبیاری یکی از طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی است و اثر بخشی خوبی در افزایش تولید محصول و کاهش مصرف سموم و کود شیمیایی دارد.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۵۰ هزارهکتار از باغات و زمین های کشاورزی کشور به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است. وی افزود: راه اندازی این سامانه در ۵۲ هزار هکتار از این زمین ها تکمیل شده است و ۱۲۸ هزار هکتار بقیه هم تا پایان امسال تکمیل می شود.

جلوگیری از هدر رفت منابع آب در کنار بهبود وضعیت آبیاری باغات و افزایش بهره‌وری از مزیت‌های روش آبیاری نوین است.

به گفته «مجتبی شاه نظری» مدیر مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی گیلان سال گذشته بیش ازهزار و ۳۰۰ هکتار از باغات منسجم استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شدند.

وی گفت: ۳۴ هزار هکتار از باغات منسجم استان قابلیت تجهیز به سامانه آبیاری نوین را دارند، که حدود ۱۴ هزار هکتار معادل ۴۰ درصد از باغ‌های استان تاکنون به این سامانه مجهز شده است.

پیشترنیز «حبیب جهانساز» رئیس سازمان چای کشوردراین رابطه گفته بود: معادل ۸۶۴ هکتار از باغات چای کشور به روش نوین آبیاری می‌شوند. همچنین بیش از ۴۵۰۰ هکتار از باغات زیتون ، فندق و گردو شهرستان رودبار تحت پوشش آبیاری نوین هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.