توسعه واحدهای بوم گردی در گیلان تا پایان سال

0 710

«شهرود امیر انتخابی » مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تاکنون ۳۹ مجوز احداث واحد بوم‌گردی در استان صادر شده و تا پایان امسال هم ۴۰ واحد بوم‌گردی دیگر افتتاح می شود.

وی افزود: برخی از این طرح ها به بهره برداری رسیده و برخی نیز طی چند روز آینده به بهره برداری می رسند که ۱۳ واحد اقامتگاه بوم گردی و یک هتل آپارتمان در رودسر، از جمله این طرح ها هستند.

امیرانتخابی افزود : توجه به اصول زیست محیطی و اصالت اقامت گاه های بوم گردی در ترویج آداب و رسوم و سنت های اصیل گیلان و جذب گردشگران ورودی به استان از جمله اهداف این اداره کل در توسعه اقامتگاه های بوم گردی است.

بوم گردی و معماری روستایی از جمله جاذبه هایی است که به واسطه حس خوش روستا و روستاگردی، اصالت ، فرهنگ و دوری از هیاهوی شهرنشینی مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی است.

اقامتگاه های بوم گردی عموما در محیط های بکر طبیعی، بافت های روستایی و بافت تاریخی شهرها و با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی و سیمای طبیعی منطقه احداث شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می آورد.

پیش از این از سوی سالاری استاندار پیشین گیلان ساخت حدود پنج هزار واحد اقامتی بوم گردی در دوره زمانی سه ساله با تسهیلات بانکی دارای بهره شش درصد، در گیلان هدف‌گذاری شده بود  قرار است این تعداد واحد بوم گردی در دو هزار روستای گیلان، ۴۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار اجرا شوند.

این درحالیست که تا پایان سال گذشته با وجود صدور بیش از ۳ هزار مجوز پروانه بوم گردی دراستان به گفته «شهرود امیرانتخابی» مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان  تنها تعداد ۱۶  واحدهای بوم‌گردی فعال استان گیلان در حال خدمات‌دهی و فعالیت هستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.