جمع‌آوری تصرفات غیرقانونی دکه‌داران در بلوار انزلی

رییس شورای شهر انزلی خبر داد:

0 461

بلوار انزلی با انبوه بی‌توجهی‌ها دست به گریبان است.  این بوستان ساحلی در قلب انزلی با چشم‌اندازی شکوهمند از دریا، کشتی‌ها، موج شکن، سوسوی فانوس‌های دریایی و پرواز کاکایی‌ها مورد توجه ویژه‌ی بومیان و گردشگران قرار دارد. قدمت این بنای عمومی نزدیک به یکصد سال است و در فهرست آثار میراث فرهنگی انزلی به ثبت رسیده اما متاسفانه سال‌هاست که از نگهداری درخور برخوردار نیست. نظافت شایسته و سرویس‌های بهداشتی مناسب، رسیدگی به فضای سبز، تسهیل تردد معلولان، سامان‌بخشی به دکه‌ها، رنگ‌آمیزی به‌هنگام، مرمت بخش‌های فرسوده از جمله نیازهایی‌ست که در عرصه‌ی نگهداری چنین فضایی باید مورد توجه قرار گیرد.

تخریب نیمکت‌ها، چراغ‌ها و سردیس «سیروس قایقران» در بلوار نیز از جمله وقایع رخ‌داده درسال‌های اخیر است که نشان از کم‌توجهی نسبت به نگهداری این بوستان کم‌نظیر دارد. نگهداری بلوار بر عهده‌ی شهرداری‌ست. رییس شورای اسلامی شهر انزلی درباره‌ی تمهیدات اندیشیده شده برای نگهداری این بوستان ساحلی به مرور گفت:  طرحی جامع  برای نگهداری بلوار تهیه شده که سامان‌دهی دکه‎‌ها از جمله مهم‌ترین بخش‌های آن است.

موسی زنجان‌خواه با بیان این که قرار است یک مجتمع تجاری در انتهای بلوار با سرمایه‌ی اولیه‌ی ۴ میلیارد تومان ساخته شود و دکه‌داران و دست‌فروشان بلوار به این مکان انتقال یابند، افزود: از هفته‌ی آینده جمع‌آوری تصرفات غیرقانونی دکه‌داران بنا بر حکم قضایی صادر شده، و آغاز می‌شود. گفتنی‌ست در این خصوص اخطارهای لازم به دکه‌داران ابلاغ شده است.

وی درباره‌ی فضای سبز بلوار اظهار کرد: درختان نارون دچار نوعی آفت خطرناک هستند که در درجه‌ی اول پیشگیری و درمان‌شان را در نظرداریم و در صورتی که درمان امکان‌پذیر نباشد، حذف و جایگزینی صورت می‌گیرد. بنابراین ساختار جدیدی برای بافت گیاهی بلوار باید طراحی شود. در این راستا یاری اهل فن و نظررا هم خواهانیم چرا که بلوار سرمایه‌ای ملی است.

زنجان‌خواه یادآور شد: تعمیرات نرده‌های بتونی (صراحی‌های سنگی) را از سال قبل آغاز کرده‌ایم. پیش از آن هم چراغ‌هایی در امتداد مسیر خیابان سی‌متری تعبیه شده بود که بر اساس بداخلاقی‌هایی تخریب شد اما بر اساس تصاویر قدیمی بلوار پایه چراغ‌هایی شبیه آنچه که در قدیم بود، بناست ساخته شود.

زنجان‌خواه با بیان این که ساخت پیاده‌راه بلوار به سمت موج‌شکن در ضلع شرقی را آغاز کرده‌ایم، تصریح کرد: بر اساس طرح جامع بلوار اصلاح  صراحی‌های سنگی، نیمکت‌ها، پایه‌چراغ‌ها، تابلوهای رهنما، رنگ آمیزی، نور و فضای سبز در فصل بهار انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.