پارک‌های محله‌ایِ انزلی چشم ‌انتظار سبز شدن

0 316

پارک‌های انزلی از پوشش گیاهی کافی برخوردار نیستند. سال‌ها از زمان احداث پارک میان‌پشته می‌گذرد، اما این پارک از سایه‌ی درختان و زیبایی بوته‌های گل و شمشاد خالی‌ست. واقعیت این است که  پرباران‌ترین شهر ایران  باید  از  پوشش  فضای سبز  مناسب برخوردار باشد اما متاسفانه این کمبود حتی در پارک‌ها به وضوح مشاهده می‌شود.

 «موسی زنجان‌خواه» رییس شورای اسلامی شهر انزلی در این باره به مرور گفت: پارک‌های جدیدالاحداث به مرور  گستره‌ی فضای سبز می یابند، چرا که نهال‌ها جوان هستند و در آینده سایه‌گستر خواهند شد.

وی افزود:  اقدامات مناسبی در عرصه‌ی فضای سبز پارک‌ها صورت گرفته اما گفتنی‌ست که برخی پارک‌ها نظیر پارک آفتاب دارای وسعت زیادی نیستند، بنابراین متناسب با مساحت‌شان از فضای سبز برخوردارند. در مورد پارک میان‌پشته هم چون با مشکلی در مالکیت زمین مواجه شدیم در ایجاد فضای سبز خلل ایجاد شد. نمونه‌ای دیگر که از آن می‌توان نام برد پارک اخترکاویان است که درختان غرس شده در آن طی دو، سه سال آینده سایه‌گستر خواهند شد.  در واقع برخورداری پارک‌هایی که تازه احداث شده‌اند از پوشش سبز مناسب، به مرور ممکن می‌شود؛ مگر این که درختان چند ساله  غرس شوند که این موضوع  نیازمند تکنولوژی و امکانات خاص است. لازم به ذکر است که پارک‌های قدیمی انزلی دارای گستره‌ی سبز خوبی هستند. بعنوان مثال   درختان بلوار بسیار قدیمی هستند. هر چند   فضای سبز آن در طرح احیا بلوار مد نظر قرار گرفته و  به زودی آغاز می‌شود و امیدواریم دوستان در آینده  ادامه دهند.

زنجان‌خواه  با بیان این که کاستی‌های موجود در عرصه‌ی  فضای سبز پارک‌ها به واحد فضای سبز شهرداری انتقال  داده می‌شود، گفت:حفظ  فضای سبز پارک‌ها  نیازمند توجه و حمایت شهروندان است و این امر با  آموزش و جلب مشارکت مردم تحقق می‌یابد. متاسفانه  شهر انزلی با این که ساحلی و پرباران است  دارای کمترین فضای درخت درون  شهری در استان است.

 وی در بخشی از سخنانش با تاکید بر اهمیت نگهداری درختان  پس از کاشت توسط مدیریت فضای سبز و مردم، یادآور شد: شیوه‌ی کار در فضای سبز را از غرس درختان  سوزنی‌برگ به سمت درختان مثمر، تغییر داده‌ایم و اعتقادمان این است که فضای سبز را باید از دل خانه‌ها به سمت شهر گسترش دهیم.

 این مسوول در پایان تصریح کرد: ثبت، حفاظت و حمایت ویژه از جنگل زیبا و کم نظیر قلم گوده، واقع در پشت محوطه‌ی شیلات، خواسته‌ای ست که امیدوارم به کمک رسانه ها، محقق شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.