واگذاری اراضی ملی گیلان برای زراعت چوب

1 419

۴ هزارهکتار از اراضی ملی گیلان برای توسعه زراعت چوب از طریق مزایده واگذار می‌شوند. این درحالیست که این استان از حیث زراعت چوب در رده سوم کشور قرار دارد.

«محسن‌ یوسف ‌پور» مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به برنامه این دستگاه برای تحقق شعارجهش تولید گفت: جلوگیری از واردات چوب‌های جنگلی غیرمجاز، کاهش پدیده قاچاق و تأمین بخش زیادی از نیاز اولیه صنایع وابسته از دیگر مزیت‌های اجرای طرح‌های زراعت چوب در گیلان است.

یوسف‌پور با اشاره به حفاظت از جنگل در مقابله با قاچاق چوب و تصرف اراضی ملی افزود: این برنامه محوری با همکاری سازمان جنگل‌ها، استاندار گیلان و تلاش و همکاری خوب اداره کل بازرسی استان به‌‌‌صورت قانونی و اصولی در گیلان به‌‌عنوان استان پیش رو ادامه پیدا کرده است.

گفتنی است گیلان ۵۶۵هزارهکتار جنگل طبیعی دارد که از سال ۱۳۹۶طرح توقف قطع درختان جنگلی تحت عنوان طرح تنفس به مدت ۱۰سال در این استان اجرایی شده است. از این تاریخ تاکنون برای بهره برداری از درختان جنگلی گیلان پروانه قطع صادر نمی‌شود که این کار توسعه کاشت نهال و توسعه زراعت چوب را ضروری ساخته است.

پیشتر نیز در راستای  کمک به معیشت روستاییان و کشاورزان و افزایش سطح درآمد آنها، از سوی منابع طبیعی استان به بهره برداران خُرد تا سقف ۴۰ هکتار زمین به آنها واگذار شده است.

1 نظر
  1. مرتضی می گوید

    با سلام
    تاریخ مزایده از همین سایت اعلام میشه؟
    هیچ اطلاعاتی از قیمت پایه مزایده موجود نیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.