زنگ خطر برای گیلان به صدا درآمد

0 348

به گفته‌ی رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، حجم بیماران ورودی به مراکز درمانی به‌ ویژه بیمارستان کامکار، بار دیگر افزایش یافت. این خبر زنگ خطری برای گیلان است که اینروزها شاهد حجم زیاد تردد شهری وبازگشایی اصناف بوده است.

از ۲۳ فروردین با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و آغاز فعالیت ادارات، صنایع و اصناف کم خطر، موجب افزایش ترددها در گیلان و نگرانی و دغدغه مسئولان از شیوع موج دوم ویروس کرونا در این استان شده است.

گیلان یکی از مراکز اصلی شیوع این ویروس در کشور بود و طی دو ماه گذشته مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و کادر درمان و پرستاران این استان شرایط و روزها و هفته‌های سختی را پشت سر گذاشتند. اکنون با شروع فعالیت صنایع و اصناف کم خطر و آغاز به کار ادارات و دستگاه‌ها بار دیگر تردد در معابر و خیابان‌های این استان افزایش پیدا کرده  برخی شهروندان با تصور اینکه این ویروس در استان گیلان کنترل شده اصل در خانه ماندن و رعایت بهداشت فردی و عمومی و عدم تردد غیر ضرور را فراموش کرده و به هر دلیلی در خیابان‌ها و معابر حضور می‌یابند.

«محمدرضا نقی پور» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید به اینکه رفتار اشتباه شهروندان می‌تواند زمینه افزایش شیوع ویروس را فراهم کند گفت: در حال حاضر شرایط گیلان نسبت به اوج این بیماری در دو ماه گذشته مطلوب است اما شهروندان نباید این موضوع را به معنای مهار کامل این ویروس تلقی کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ویروس کرونا در استان گیلان همانند آتش زیر خاکستر است، گفت: زنجیره انتقال بیماری کرونا هنوز در استان فعال است، هنوز تعدادی از هم استانی‌های ما درگیر این بیماری هستند لذا شهروندان نباید اصلاً این ویروس را شوخی بگیرند.

وی تاکید کرد: نگران برخی اتفاقات و رفتارها طی روزهای گذشته در استان هستیم که تلاش و زحمت‌های فراوانی برای مدیریت این ویروس در استان گیلان از سوی کادر درمان و پرستاران و سایر دستگاه‌ها و مسئولان کشیده شده است را بی‌نتیجه بگذارد.

نقی پور با اشاره به وضعیت حال حاضر استان گیلان در زمینه ورودی بیماران کرونایی به مراکز درمانی، گفت: خوشبختانه از آغاز فعالیت صنایع و اصناف ورودی به مراکز کرونایی افزایشی نداشته‌ایم اما شهروندان همچنان به توصیه‌ها عمل کرده و از تردد غیر ضرور جدا خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.