فرسودگی شبکه برق در استان تولید و صادر کننده برق!

0 603

«جبار کوچکی نژاد» نماینده مردم رشت در مجلس فرسودگی شبکه برق را از بزرگترین معضلات این شهرستان عنوان کرد.
کوچکی‌نژاد با اشاره به توافقات صورت گرفته با شرکت توانیر جهت اصلاح شبکه خطوط برق افزود: موافقت تأمین بیش از ۲۰۰ ترانس، ۲هزار تیر برق و کابل‌های خودنگهدار را برای اصلاح معضل فرسودگی شبکه برق شهرستان رشت از شرکت توانیر گرفتیم.
این نماینده مجلس با اشاره به فرسودگی شبکه برق روستاهای شهرستان گفت: پیگیری‌های زیادی برای رفع این معضل انجام داده‌ایم وخواستار تلاش بیشتر دستگاه‌های متولی در این زمینه هستیم.
وی تاکید کرد: شایسته نیست شهرستان رشت به عنوان مرکز استان گیلان و یکی از مقاصد بزرگ گردشگری کشور با مشکلات زیرساختی این‌چنینی مواجه باشد.
در حالیکه جبارکوچکی نژاد بروجود فرسودگی شبکه برق شهرستان تاکید دارد اما در ماه گذشته مدیرعامل برق منطقه ای گیلان گفته بود: در این استان مشکلی بابت تولید برق وجود ندارد.
وی مشکل فعلی برق استان را کمبود تولید در سطح کشور و در خطوط انتقال شبکه توزیع دانسته بود و افزود: ظرفیت تولید نامی انرژی برق در استان گیلان ۲۸۲۶ مگاوات است و میزان تولید استان بیشتر از  میزان مصرف است که خوشبختانه گیلان با این ظرفیت می تواند انرژی را به استان های مجاور تبادل یا صادر کند.
افزایش بار مصرفی پیک برق در اثر کارایی نیروگاهها وخاموشی های برق در تابستان اینروزها به کرات درمناطق پرجمعیت وروستاها گزارش می شود.
پیشتر به گفته متولیان توزیع برق استان یکی از مهمترین دلایل خاموشی برق دراین فصل افزایش ناگهانی مصرف درشبکه های فرسوده است.
“جمشید طالبی” مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیزدرباره اصلاح شبکه های فرسوده وعده داده بود: برای مقاوم سازی واصلاح شبکه های فرسوده هرساله اعتباراتی برای کاهش تلفات شبکه اختصاص می دهیم .همچنین کنترل مستمر شبکه های فشارضعیف پربار و شناسایی شبکه های پرعارضه به منظورتعدیل و تقلیل بار مصرفی و بهینه سازی شبکه های فرسوده و تعویض شبکه هوایی فشارضعیف فرسوده و تبدیل آن به کابل های خود نگه دار از جمله برنامه های گذر از پیک تابستان این شرکت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.