موزه‌ی فرهنگ و هنر تاسیس شود

دغدغه یاوران خانه فرهنگ؛

0 171

در آیینی از یاوران و حامیان خانه فرهنگ گیلان تقدیر شد.. در این مراسم فرهیختگان استان خواستار رسیدگی به وضعیت نامناسب و بحرانی رودخانه‌ها و محیط زیست استان شدند.

تاسیس موزه‌ی فرهنگ و هنر از دیگر خواسته حامیان خانه فرهنگ و هنر گیلان در این مراسم بود.

«پرویز فکرآزاد» پژوهشگر، نویسنده و کنشگر فرهنگی گیلان در سخنانی به زبان گیلکی با اشاره به اهمیت یاوری در عرصه‌ی فرهنگ و هنر گفت: فرهنگ و هنر جان مایه هر تمدنی است که باید آن را چون جان شیرین پاس داشت.

« فرید فیروزی» مدیرمسؤول خانه‌ی فرهنگ گیلان نیز با تأکید به اینکه فرهنگ‌سازی و توسعه‌ی فرهنگی نیازمند حمایت همه جانبه‌ است افزود: خانه‌ی فرهنگ تا کنون با حمایت‌های بی‌دریغ اعضا و یاورانش توانسته نقش خود را به عنوان یک نهاد فرهنگی به درستی ایفا کند. بی شک با حمایت فرهنگ ‌دوستان می‌توان رخدادهای مهم فرهنگی را در این خانه رقم زد.

در ادامه‌ی مراسم، «ایرج عمرانی» از حامیان فرهیخته خانه فرهنگ نیز در سخنانی اظهار کرد: از یاوران، اعضاء و همراهان خانه فرهنگ انتظار داریم؛ همگام با فعالیت‌های درخشان فرهنگی، هنری توجه جدی به مسئله محیط‌زیست استان داشته و به سمت مطالبه‌ی احیای رودخانه‌های گیلان بروند.

این کنشگر اجتماعی همچنین با اشاره به فقدان یک موزه فرهنگ و هنر شایسته گیلان تأکید کرد: برای تاسیس موزه‌ی فرهنگ و هنر گیلان نیازمند حمایت‌ هستیم.

در ادامه مراسم از فرهیختگان و حامیان همیشگی خانه‌ی فرهنگ همچون «علی مهرپور»، «مهرداد رجبی»، آذر پیرزاده (صیانتی)، «ایرج عمرانی»، «جلال رنجبر پویا»، «علی‌اکبر‌کاشی قندی» تجلیل و تقدیر شد.

لازم به ذکر است: جمعی از دوستداران فرهنگ گیلان در سال ۱۳۹۰، عمارت قاجاری مفخم السطنه واقع در ساغریسازان رشت را با هدف تاسیس خانه فرهنگ خریداری کردند. این بنا پس از مرمت در اردیبهشت ۱۳۹۱ با حضور جمعی از بزرگان همچون پروفسور فضل‌اله رضا تحت عنوان خانه فرهنگ گیلان گشایش یافت و از آن زمان تاکنون برای اعتلای فرهنگ و هنر و ادبیات و دانش در این دیار فعالیت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.