نارضایتی شهروندان لاهیجانی از آب شرب شهری

0 423

«حامد حسن نژاد» مدیر آب و فاضلاب شهری لاهیجان گفت:۱۰  درصد جمعیت شهرلاهیجان به دلیل استفاده از چاه، از آب شرب مناسب برخوردار نیستند.

به گزارش مرور، حسن نژاد با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت شهرلاهیجان درمحدوده میدان گلستان تا منطقه شیخ زاهد به دلیل عدم اجرای کامل طرح رینگ دور شهر از آب چاه‌ها برای شرب استفاده می­کنند گفت: آب چاه های لاهیجان به دلیل آهن و منگنز بالا، موجب نارضایتی شهروندان شده است.

وی افزود: منابع مطمئن تأمین آب شرب درشهرستان لاهیجان وجود ندارد و ۸۷ درصد آب شرب مورد نیاز شهر از تصفیه خانه سنگر تأمین می‌شود. در شهر لاهیجان ۵۰ هزارواحد تحت پوشش آب شرب و ۴۵ هزار واحد تحت پوشش خدمات فاضلاب قراردارند و میزان آب دریافتی درحال حاضر نسبت به سال گذشته در شهرلاهیجان افزایش نداشته و تفاوتی نکرده است . اما در این فاصله زمانی دو هزارو ۶۰۰ واحد به مصرف کنندگان شهراضافه شده و به همین دلیل قطعی و افت فشار درقسمتی‌هایی از شهر مانند گذشته دیده می‌شود.

در چند روز گذشته نیزعضو شورای شهرلاهیجان از نامناسب بودن وضعیت آب شرب لاهیجان انتقاد کرده بود.

«جواد تمیزکار» دراین باره گفته بود: موضوع آب شهر لاهیجان ازمسائل مهم شهروندان لاهیجانی و رودبنه است. مردم دربرخی نقاط ازجمله کوچه های گلستان با مشکل افت فشار و کیفیت آب شهر و همچنین درمناطق حاشیه شهر ( کمربندی ، خیابان عاقلیه ) با مشکل بوی نامطبوع فاضلاب مواجه هستند.

وی ازآمادگی شورای شهردرهمکاری با اداره آبفای لاهیجان خبرداد و گفت: شهرداری و شورای شهرلاهیجان آماده است هرگونه مجوز حفاری رایگان برای ایجاد و توسعه شبکه فاضلاب و تأمین مصالح مورد نیاز( شن وماسه و سیمان) و نیز انجام عملیات حفاری مسیر لوله گذاری و نیز صدور مجوز حفاری در محل هایی که به تازگی ازسوی شهرداری آسفالت شده را به آبفا ارایه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.