چالش درگیری به جای توسعه، در شورای شهر تالش

0 524

خبرهای عجیب و غریبی از دفتر شورای اسلامی شهر تالش در خیابان پاسداران به گوش می‌رسد و ادامه کار پنجمین دوره شورا را به چالش کشیده است. جلسه ابتدای هفته شورای ۷ نفره این شهر با یک درگیری آغاز شده و هر ۲ جناح ۳ جناح نفره رو در روی یکدیگر قرار گرفتند، تا جایی که با شکایت یکی از اعضای هیات رییسه و شهادت ۲ تن دیگر از اعضا، رییس یکی از کمیسیون‌ها ۲۴ ساعت در کلانتری خیابان خرمشهربازداشت شده است. بنا بر شنیده‌ها این عضو شورا تنها ۱۲ ساعت تدوام داشته و دلیل آن نیز حفظ جان وی اعلام شده که عجیب به نظر می‌رسد. ریشه یابی این درگیری نشان می‌دهد ۲ تن شاهد این شکایت، نسبت به رسیدگی پرونده تخلف سه سال پیش خود در سازمان قضایی، احضار به دادسرا و صدور حکم سلب صلاحیت، در جلسه شورا به جناح مقابل خود معترض بوده‌اند. البته این حکم صادره هنوز اجرایی نشده و آنها در جلسه‌ها حاضر می‌شوند. چنانچه این اتفاق بیفتد در فرصت باقیمانده شورای شهر تنها با ۵ نفر می‌تواند به کار خود ادامه دهد و در لبه پرتگاه قرار گرفته است.

حاصل این درگیری ۲ جناح، منجر به بیماری رییس شورا نیز شده و سهیل سلامی از ساختمان شورا با یک دستگاه آمبولانس عازم اورژانس و بیمارستان شهید نورانی تالش شده است.

البته سلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۴ بهمن حاضر شده و مسوول واحد حراست شهرداری و نیروهای امنیتی نیز روی صندلی‌ها نشستند ولی ۲ جناح شورا همچنان اختلاف‌ها را کنار نگذاشته و این بار به صورتی نرم‌تر با یکیدگر مقابله می‌کردند.

جلسه های علنی شورای شهر تالش طی ۱۹ سال گذشته بدون حضور عموم مردم برگزار شده و رسانه‌های محلی به دلیل حاشیه‌های فراوان حاضر به پوشش منظم اخبار درون جلسه نیستند. خصوصا که تعدادی از اعضا با حضور مردم مخالف هستند. قانون منعی برای مشارکت مردم در جلسه عمومی ارایه نکرده و نقش پرسش‌گری و کنترل قدرت توسط مردم ایجاب می‌کند که مذاکرات به صورت شفاف برای مردم ارایه شود که مانع تنش‌ها بین اعضا نیز می‌شود.

سالن جلسات۵۰ صندلی برای عموم دارد و علاقمندان می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با نصف و یا ۳۰ درصد تعداد صندلی‌ها در جلسه‌ها حاضر شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.