کاهش ۴۰ درصدی اهدای خون در گیلان

0 311

به دلیل ترس مردم از آلودگی به ویروس کرونا، مراجعات شهروندان استان برای اهدای خون کاهش پیدا کرده است.

در روزهای گذشته سخنگوی سازمان انتقال خون کشور از کاهش حدود ۴۰ درصدی  اهدای  خون در استانهای اصلی درگیر با ویروس کرونا خبر داده و گفته بود : شرایط این ۳ استان از بابت کاهش مراجعات اهداکنندگان به دلیل ترس از آلودگی به ویروس کرونا، به مراتب بیش از سایر استان‌ها نگران‌کننده است. اما جوی  استان گیلان در کاهش آمار اهدا خون  نیز تاثیرگذار بوده است.

«بابک پاکدل خوش اخلاق»  مدیرکل  انتقال خون گیلان در گفت  و گو با مرور با تایید این موضوع گفت: در شرایط فعلی بیمارستانهای استان نیازمند حضور اهدا کنندگان  بخصوص اهدا کنندگان مستمرو جوان هستیم. درحال حاضر از میزان اهدا کنندگان خون به دلیل کرونا کاسته شده است.

وی افزود: اهدا کنندگان مطمئن باشند محیط مراکز انتقال خون استریل و ضد عفونی شده است و نگرانی بابت انتقال بیماری به آنها وجود ندارد.

پاکدل تاکید کرد: بیماران تالاسمی، بیماران عمل جراحی قلب بازو نوزدانی که نیازمند تعویض خون هستند در اولویت دریافت خون قرار دارند. با توجه به اینکه فصل بهار را در پیش داریم و بیماری فاویسم ناشی از مصرف باقلا در استان افزایش پیدا می‌کند از اهدا کنندگان مستمر تقاضای حضور درمراکز انتقال خون استان و تامین نیازهای خونی را داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.