کم آبی یا فرسودگی شبکه های برق، عامل خاموشی؟

طبق گفته های مسئولین اداره برق، گیلان کمبود تولید برق ندارد

0 484

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان از وجود یک میلیون و ۴۰۰هزار مشترک برق در استان گیلان خبر داد و گفت: در این استان مشکلی بابت تولید برق وجود ندارد و تنها کمبود تولید در سطح کشور و خطوط  انتقال شبکه توزیع در استان است که در تلاش هستیم این مشکلات نیز رفع شود.

«عظیم بلبل آبادی» گفت: یکی از مهم ترین اهداف صنعت برق کشور همزمان با آغاز فصل اوج مصرف مردم، اصلاح  الگوی مصرف و مدیریت مصرف انرژی برق است. مدیرعامل برق منطقه ای گیلان گفت: ظرفیت تولید نامی انرژی برق در استان گیلان ۲۸۲۶ مگاوات است ومیزان تولید استان بیشتر از میزان مصرف است که خوشبختانه گیلان با این ظرفیت می تواند انرژی را به استان های مجاور تبادل یا صادر کند.بلبل آبادی با تاکید بر اینکه کاهش مصرف برق به معنای عدم استفاده از آن نیست، گفت: با راهکارهای ساده ، درست و هوشمندانه می توان به کاهش الگوی مصرف برق رسید که بدون هیچ هزینه ای به اقتصاد ملی کمک خواهد کرد.
وی از وجود یک میلیون و ۴۰۰هزار مشترک برق در استان گیلان خبر داد و گفت: در این استان مشکلی بابت تولید برق وجود ندارد و تنها کمبود تولید در سطح کشور و خطوط  انتقال شبکه توزیع در استان است که در تلاش هستیم این مشکلات نیز رفع شود.
بلبل آبادی با اشاره به اینکه مشترکان خانگی  بیشترین مصرف کنندگان برق در گیلان هستند، گفت: این در حالیست که  در استان های دیگر بیشترین میزان مصرف برق مربوط به بخش صنعتی است.

**

گیلان ازجمله استان هایی است که در فصل گرم سال به دلیل شرجی بودن هوا ومیزان بالای رطوبت هوا با افزایش پیک مصرف برق مواجه می شود. فصل گرما در گیلان معتدل و مرطوب تقریبا از خرداد تا شهریور ادامه پیدا می کند و این مساله نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی و مصرف چشمگیر برق را افزایش می دهد.  افزایش بارمصرفی پیک برق موجب کاهش کارایی نیروگاهها و احتمالا خاموشی های برق را در مناطق پر جمعیتی و روستاها به دنبال خواهد داشت.
از این رو بارشهای بهاری که در ابتدای سال جاری منجر به پر شدن ظرفیت ۹۰ درصدی حجم ذخیره آب در مخزن دریاچه سد سفید رود شد، این گمانه را در اذهان شهروندان استان ایجاد کرده که تابستان پیش رو بدون خاموشی برق خواهد بود. اما به گفته این متولیان توزیع برق استان یکی از مهمترین دلایل خاموشی برق استان درفصل تابستان افزایش ناگهانی مصرف در شبکه های فرسوده است.
دراین باره جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان درخصوص تمهیدات لازم برای جلوگیری از خاموشی ها بیان کرد: برخی از خاموشی ها در شبکه در اثر افزایش ناگهانی مصرف و در شبکه ها فرسوده اتفاق می افتد که برای مقاوم سازی و اصلاح شبکه های فرسوده هرساله با توجه به اعتبارت تخصیصی جهت افزایش پایداری شبکه ، رضایت مندی مشترکین و کاهش تلفات شبکه انجام می شود.
کنترل مستمر شبکه های فشارضعیف پربارو شناسایی شبکه های پرعارضه به منظور تعدیل و تقلیل بار مصرفی و بهینه سازی شبکه های فرسوده وتعویض شبکه هوایی فشارضعیف فرسوده و تبدیل آن به کابل های خود نگه دار از جمله برنامه های گذراز پیک تابستان این شرکت استکه در حال حاضر از سوی شرکت دردست انجام است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.