گیلان قرمز در انتظار تعطیلی

ابتلای روزانه حدود 100 نفر در استان به کرونا

0 464

در حالی که برخی منابع از آمار بالای فوتی ها در گیلان از جمله شهر لوشان در اثر ابتلا به کرونا ویروس خبرداده اند، اما «مسعود نوروزی» معاونت فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت و گو با مرور با شایعه و غیرمعتبر بودن این خبر گفت: تا زمانی که افزایش آمار مبتلایان از مراجع رسمی اعلام نشود اعلام هرگونه خبری در این خصوص نامعتبر است.

نوروزی با اعلام قرمز بودن وضعیت ۶ شهر گیلان ازجمله رشت، آستارا، تالش، لنگرود، رودبار و ماسال گفت: مابقی شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ منطقه ای از استان سفید نیست.

وی ضمن خودداری از اعلام آمار دقیق مبتلایان و فوت شدگان افزود: شهر رشت بیشترین آمار مبتلایان، بستری شدگان و فوتی ها را در استان اختصاص داده است. اما نسبت به موج اول بیماری دراسفند ماه سال گذشته، تعداد فوتی ها خیلی پایینتر است. در حال حاضر نیز تعداد بستری شدگان کرونا درمراکز درمانی استان ۴۳۸ نفر است و طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ نفر به این تعداد افزوده شده است. خوشبختانه از لحاظ تخت بیمارستانی وضعیت ثابتی داریم و با بحران کمبود تخت مواجه نیستیم.

معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان در پاسخ به مرور در خصوص تعطیلی گیلان همزمان با سایر مناطق کشور از ابتدای آذر ماه گفت: هنوز مصوبه ای از سوی ستاد استانی کرونا به ما ابلاغ نشده اما با توجه به آمار بالای مبتلایان احتمال تعطیلی گیلان وجود دارد.

در عین حال به استناد پیام «محمود قاسم نژاد» معاون سیاسی اجتماعی استانداری گیلان و نایب رییس ستاد کرونای استان به مرور در پاسخ به امکان تعطیلی گیلان، همچنان از تعطیل شدن و اجرای محدودیتهای بیشتر در گیلان خبری نیست.

محمود نژاد دراین پیام به مرور پاسخ داد: همزمان با تعطیلی تهران، شهروندان تهرانی اجازه خروج از این شهر به سمت استانهای دیگر از جمله گیلان نخواهند داشت.

در حالی که ازسوی ستاد ملی کرونا، هرگونه تصمیم گیری در خصوص تعطیلی سایر استانهای کشور به ستادهای استانی کرونا سپرده شده، حال باید دید فشار و مطالبه گری رسانه ها و شهروندان گیلانی برای درخواست تعطیلی چقدرمورد توجه‌ی ستاد کرونای استان قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.