تشدید عوارض بیماران مبتلا به دیابتی استان در کرونا

0 421

کمبود انسولین قلمی در داروخانه ها که ازدوماه گذشته به مساله جدی برای دیابتی ها تبدیل شده و نیز توزیع واکسن آنفولانزا که در اختیارهمه‌ی بیماران قرار نگرفت، همچنان چالش جدی بیماران دیابتی استان است. این درحالیست که ترس از شیوع کرونا و خودداری بیماران دیابتی برای حضور درمراکز درمانی موجب تشدید عوارض این بیماری در آنها شده است.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشوربا بیان این مطلب به مرورگفت: شیوع بیماری کرونا و عدم مراجعه بیماران به خصوص بیماران مبتلا به دیابت به مراکز درمانی باعث تشدید عوارض بیماری‌ در بیماران دیابتی شده است.

«شکور امیدی» فوق تخصص ایمونولوژی از دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: به دلیل عدم مراجعه بیماران دیابتی قند خون آنها به موقع کنترل نشده و در نتیجه این موضوع باعث مزمن شدن بیماری و زخم دیابت می‌شود که درکل مشکلات بسیاری را برای این افراد ایجاد کرده است.  این درحالیست که باید توجه داشت که ضعف سیستم ایمنی بدن باعث می‌شود که این بیماران سریعتر به کرونا مبتلا شوند.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور تاکید کرد: به دلیل نبود واکسن آنفلوآنزا برای بیماران دیابتی لازم است که از طریق فرآورده‌های طبیعی و سنتی سیستم ایمنی بدن را افزایش داد. لذا در شرایط  کمبود داروهای جایگزین انسولین خارجی طی نشستی که با معاون غذا و دارو داشتیم مقررشده از فراورده‌های طب سنتی جهت درمان بیماری دیابت استفاده شود.

فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی یکی از فراورده‌های طبیعی در درمان بیماری دیابت فرآورده سنتی G2 دانست و افزود: این دارو با اشکال تزریقی، پماد، کرم و خوراکی موجود است و آن دسته از بیمارانی که از این دارو استفاده کرده‌اند تاکنون به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند.

دکتر امیدی افزود: لازم است که با ضدعفونی کردن مراکز درمانی و اطلاع رسانی دقیق در این خصوص این اطمینان در مردم ایجاد شود که بدون دغدغه به مراکز درمانی مراجعه کنند.

گفتنی است پیشتر دکترامیدی به مرور گفته بود: آمار واقعی مبتلایان به دیابت درگیلان  حدود ۲۵۰ هزار نفر است که از این تعداد ۵۰ هزار نفر بطور رسمی توسط انجمن دیابت استان شناسایی و دارای کارت هستند. همچنین ۱۰ درصد افراد نیازمند دریافت انسولین هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.