فرهود فیض‌ده با «سردترین، آبی» در گالری کلهر

0 2,766

نمایشگاه نقاشی فرهود فیض‌ده با عنوان «سردترین، آبی» از ۹ تا ۱۴ بهمن در گالری کلهر برگزار می‌شود. در نمایشگاه «سردترین، آبی» ۳۰ اثر نقاشی به نمایش گذاشته می‌شود. فرهود فیض ده از هنرمندان فعال این روزهای هنر استان گیلان است. او در آبان همین سال نیز، نمایشگاه نقاشی بوم و رنگ را در گالری ایماژ برپاداشت.

فرهود فیض‌ده متولد سال ۱۳۷۷ است و از ۷ سالگی شروع به نقاشی کرد. او دوره‌های هنرهای تجسمی را نزد استاد «محمد ابراهیم نوروزی»  در آموزشگاه سروش سپری کرد. نمایشگاه حاضر پنجمین نمایشگاه انفرادی فرهود فیض‌ده است. وی پیش از این در سال‌های ۱۳۹۴ ،۹۷ ،۹۸ نیز نمایشگاه‌های انفرادی برگزار کرد. فیض‌ده همچنین سه دوره متوالی، منتخب اولین، دومین و سومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت شد. او منتخب جشنواره‌ بانوی کرامت دانشگاه الزهرا تهران در سال ۱۳۹۷ و رتبه‌ی دوم جشنواره دانشجویی ققنوس گیلان در سال ۱۳۹۸ و رتبه‌ی اول آن در سال۹۹ شده است.

فرهود فیض‌ده درباره جدیدترین نمایشگاه خود به مرور گفت: نمایشگاه سردترین، آبی شامل ۳۰ اثر نقاشی با تکنیک رنگ روغن است که در گالری کلهر به نمایش در می‌آید و تا چهاردهم بهمن‌ ماه ادامه خواهد داشت. او به آثار خود اشاره کرد و ادادمه داد: در این نمایشگاه، میان تمام آثار یک وجه اشتراک وجود دارد  و آن تازگی آن‌ها است؛ تمام این آثار در سه ماه اخیر خلق شده‌اند. همینطور این ۳۰ نقاشی به حالت درون من بیشتر نزدیک هستند.

فیض‌ده در باره شرایط مالی هنرمندان و اقتصاد هنری موجود در استان گیلان گفت: همه آثار نمایشگاه «سردترین، آبی» برای فروش هستند. متاسفانه سال‌هاست که فرهنگ خرید و فروش آثار هنری در استان گیلان کم رنگ شده و من به نوبه خودم در تلاش هستم با قیمت‌گذاری‌های منصفانه بر روی آثارم بر احیای این فرهنگ کمک کنم، چرا که هنر غذای روح انسان است. همچنین امیدوارم همه سراغ هنر بروند و آن را به نوعی تجربه کنند و خلاهای درونی خود را با هنر جبران کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.