هدف‌گذاری ۷۲۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی گیلان

0 764

استاندار گیلان در جلسه مشترک شورای گفت وگو و توسعه صادرات با اشاره به رشد ۲۸ درصدی ارزش صادراتی گیلان در سال جاری، از هدف‌گذاری ۷۲۰ میلیون دلاری در صادرات غیر نفتی گیلان خبر داد.

«ارسلان زارع» افزود: با توجه به شرایط تحریمی طی سال‌های گذشته، جهش و سیر صعودی در میزان ارزش صادرات از بنادر کاسپین، بندر انزلی و آستارا مطلوب بوده است. بطوریکه در این ۲ ماه به ۱۵.۵ درصد صادرات غیرنفتی رسیدیم.

وی با تاکید به دستیابی به هدف گذاری صادراتی امسال خواستار فعالیت شبانه روزی گمرکات گیلان شد و اظهار کرد: در حال حاضر در گمرکات گیلان در زمینه نیروی انسانی برای قرنطینه محصولات وهمچنین زیرساختهای مرتبط همچون پایانه با مشکل مواجه هستیم. البته اقدامات خوبی در حوزه گمرک آستارا انجام شده که قطعاً با تکمیل راه آهن رشت – آستارا و همچنین رشت- انزلی- کاسپین زمینه و ظرفیت‌های صادراتی از گمرکات گیلان افزایش می‌یابد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به ارتقا و استاندارد سازی محصولات کشاورزی استان از شکسته شدن رکود سهم کشاورزی در سبد صادراتی گیلان خبرداد و گفت: رکورد سهم کشاورزی در صادرات سال گذشته در مقایسه با ۱۰ سال اخیر شکسته شد.

گفتنی است شهرستان آستارا در توسعه‌ی صادرات و گسترش مبادلات تجاری در سطح کشور و در مسیر کریدور شمال به جنوب ازظرفیت ویژه‌ای برخوردار است و بیش از ۴۵ درصد امور تجاری استان گیلان از مرز آستارا انجام می‌شود. سال گذشته صادرات غیر نفتی گیلان ۶۰۰  میلیون دلار هدف گذاری شده بود که بنا به آمارهای استانداری گیلان ۵۹۲ میلیون دلار معادل ۹۸ درصد آن محقق شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.