اجرای طرحهای اشتغالزایی در روستاهای گیلان

0 515

استاندار گیلان در دیدار با هیات مدیره بنیاد برکت،  اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی درمناطق محروم روستایی را موجب توسعه پایدار درآنها بیان کرد.

« ارسلان زارع » به ظرفیت‌های گیلان و اقدامات صورت‌گرفته درجهت رفع محرومیت و اشتغال‌زایی اشاره کرد و افزود: اجرای طرح های اشتغال زایی درمناطق روستایی با عنوان طرح‌های سحاب و آسمان از سوی بنیاد برکت موجب می شود تا امکان توسعه پایدار دراین نقاط فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیت روستاهای گیلان در زمینه های کشاورزی، دام و طیور، آبزی پروری، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی افزود: روستاهای استان زمینه های خوبی برای تولید و اشتغال دارند.

«هادی جوهری» عضو هیات مدیره و معاون مشارکت‌های مردمی بنیاد برکت نیز در این نشست افزود: هدف اصلی این مجموعه توسعه‌ کسب‌ وکارهای پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم است. وی گفت : تاکنون ۸۹ پروژه عمرانی و زیربنایی در گیلان تکمیل و افتتاح شده است. ارائه خدمات بیمه‌ای و سلامت، مشارکت‌های اقتصادی در اجرای طرح های بزرگ و کمک به اجرای طرح های توسعه محور در جوامع روستایی از دیگر اقدامات بنیاد برکت در گیلان  بوده است.
گیلان، استانی کشاورزی است که ۳۶ درصد جمعیت آن روستایی هستند؛ نبود درآمد مکفی و اشتغال‌زایی ثابت و عدم توانمند سازی روستاییان ، این استان  را بر طبق شاخص‌های توسعه روستایی در مقام پنجم کشور قرار داده است.

در مهرماه گذشته «محمد امید» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهوری در سفر به گیلان از ایجاد ظرفیت‌های جدید برای توسعه روستاهای گیلان و ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال روستاییان و توسعه روستاهای گیلان خبر داد و افزود: خودکفایی روستاییان در سرمایه‌گذاری و اشتغال به واسطه کسب درآمد مکفی محقق می‌شود. وی به ظرفیت‌های خوب گیلان درحوزه اشتغال‌زایی روستایی اشاره کرد و افزود: از ۴۰۰ میلیارد تومان سهم مربوط به ارایه تسهیلات روستایی استان، ۳۵۰ میلیارد تومان آن وصول شده است.

گفتنی است، الگوی اقتصادی اجتماع ‌محورآسمان بنیاد برکت (آیین‌نامه‌ سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال‌ نیروی انسانی) با رویکرد معیشت پایدار و تمرکز بر توسعه‌ کسب ‌و کار و اشتغال در مناطق روستایی و محروم است  که با هدف ایجاد اشتغال برای گروه‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره با رویکرد توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی تشکیل می‌شود.

همچنین سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت ، تحت عنوان «سحاب» نیز با هدف ایجاد اشتغال و پایدارسازی آن درطول زمان بوده  که با حمایت از اشتغال در مناطق روستایی و محروم در قالب توانمندسازی اقتصادی از طریق حمایت‌های فنی و آموزشی و تأمین اعتبارات خرد و نظارت بر استقرار و استمرار شغل توسط مجریان و تسهیل‌گران، به دنبال اشتغالزایی در روستاها است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.