احیای مناطق کم گردشگرپذیر در گیلان

0 471

طرح توزیع جغرافیایی سفر موسوم به «سفر آسان »از ابتدای شهریور با هدف احیای گردشگاههای کم گردشگر پذیر استان اجرایی می شود.

«ولی تیموری» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طرح توزیع جغرافیایی سفر آسان با اعمال نگاه یکسان به مناطق گردشگرپذیر، بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در احیای گردشگاه های استان های مختلف ترغیب میکند.
وی افزود: این طرح از اول شهریور ماه امسال، با همکاری آژانس های مسافرتی و بانک های عامل از طریق تقسیط هزینه سفر و هدایت مسافران و گردشگران به مناطق کم گردشگرپذیر اجرا می شود. سفر آسان در تعدیل نگاه و توجه برای توسعه مناطق گردشگری موثر و مفید است و سبب جلب توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی به احیای تفرجگاه ها و ظرفیت های مغفول گردشگری در استان های مختلف خواهد شد و شهرستان هایی که از گردشگر کافی برخوردار نیستند، در ویترین توجه مسافران و گردشگران قرار خواهند گرفت.
طرح سفر ارزان که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای احیای بوم گردی درهمه شهرها و روستاها ومعرفی استعدادها و قابلیت های گردشگرپذیری این مناطق مورد توجه قرار گرفته می تواند  موجب رونق درصنعت گردشگری استان باشد.
با اجرای این طرح نه تنها از ترافیک و حجم بالای سفرها در شهرهای شمالی کاسته می شود بلکه گردشگاه های جدیدی درمناطق کویری، کوهستانی و گرم و خشک که تاکنون به مورد توجه قرار نگرفته بودند ایجاد می شود. همچنین از تمرکز زدایی در ساخت و ساز ویلاها و اماکن اقامتی دراستان های شمالی کاسته خواهد شد.
پیشتر نیز تیموری با اشاره به بالا بودن هزینه های سفر و افزایش قیمت بلیط هواپیما و مراکزاقامتی گفته بود: افزایش قیمت ارزهای خارجی فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری داخلی است از اینرو سعی خواهیم کرد در راستای توزیع متوازن سفر و ساماندهی آن گام برداریم.
وی افزود: هم اکنون ۷۰ درصد دفاتر آژانس‌های مسافرتی امکان اقساطی کردن هزینه‌های سفر داخلی را به مسافران می دهند و علاقمندان می توانند با مراجعه به این آژانس‌ها از این امکان استفاده کند.
وی از برنامه‌ریزی برای ارائه بسته های ارزان قیمت سفر از سوی میراث فرهنگی خبر داد و گفت: استانداران هر استان موظف شدند با همکاری با مراکز اقامتی، شرکت‌های هوایی، قطار و اتوبوسرانی اقدام به تهیه  دو بسته سفر ارزان قیمت استان خودشان کنند و در اختیار آژانس‌های مسافرتی قرار دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.