افتتاح طرحهای توسعه‌ای صنایع با حضور وزیر صنعت در گیلان

0 343

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان فومن

طرح توسعه‌ای صنایع سلولزی و طرح توسعه ای شرکت تولید سیم و مفتول در شهرک صنعتی سفیدرود افتتاح شد.

طرح توسعه ای این واحد صنعتی  با تولید اوراق فشرده روکش شده به میزان ۱۵ میلیون و ۱۲۰ هزار مترمربع، با سرمایه گذاری چهار هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال در فومن به بهره برداری رسید .

واحد صنعتی نئوپان فومنات ۵۲۹ نفر شغل ایجاد کرده و با بهره برداری از این طرح توسعه، برای ۱۲۸ نفر اشتغالزایی شده است. ظرفیت سالانه تولید نئوپان مجتمع افزون بر ۳۷۸ هزار مترمکعب و ظرفیت سالانه تولید ام دی اف ۱۰۵ هزار مترمکعب اعلام شده است. افتتاح واحد سردخانه صنعتی در شهر صنعتی رشت، بازدید از دو واحد صنعتی تولید شمش کربنی و آلیاژی و واحد صنعتی تولید ام دی اف  خام  در شهر صنعتی رشت از دیگر برنامه های وزیر صمت در سفر به گیلان بوده است.

رشد و توسعه صنایع تبدیلی سازگار با محیط‌زیست گیلان یکی از اهداف سازمان صمت در توسعه صنایه سلولزی در استان است.

صنایع سلولزی گیلان وابسته به زراعت چوب هستند و از چند دهه پیش با توجه به ضرورت ایجاد واحدهای صنعتی سلولزی، کشت صنعتی چوب درمناطق جلگه ای و حاشیه رودخانه ها همزمان با  اجرای طرح تنفس جنگلها مورد توجه جدی قرار گرفت. طبق آمار سازمان صمت گیلان، ۵۱۶ واحد سلولزی در استان فعالیت می‌کنند که برای رونق فعالیت به چوب نیاز دارند و زراعت چوب در کنار واردات چوب ، بهترین و سودآورترین گزینه برای تامین چوب مورد نیاز این واحدهاست.

در حال حاضر گیلان رتبه  دوم صنایع سلولزی کشور را دراختیار دارد و به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال به عنوان استان نخست کشور در حوزه صنعت سلولزی شناخته می‌‌شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.