افزایش ۷۰ درصدی سواحل خطر آفرین

بعد از اجرای طرح آزاد سازی سواحل در گیلان رخ داد:

0 283

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان از افزایش ۷۰ درصدی نقاط خطرآفرین گیلان بعد از طرح آزادسازی سواحل خبر داد و گفت: با آزادسازی سواحل نقاط خطرآفرین از ۳۰۰ نقطه به ۵۱۲ نقطه رسیده است.

افزایش نقاط حادثه خیز در سواحل گیلان در حالی اعلام شده است که پیش ازاین به گفته سرپرست هیأت نجات غریق استان، سواحل گیلان با کمبود ناجیان غریق مواجه است و عدم پرداخت حقوق معوقه سال گذشته ناجیان غریق موجب شده ناجیان غریق امسال برای شرکت در کلاس‌ها و همکاری مجدد اقبالی نداشته باشند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه تعداد نقاط خطرآفرین سال گذشته ۳۰۰ نقطه بود اما با آزادسازی سواحل به ۵۱۲ نقطه رسید افزود: گیلان پذیرای تعداد زیادی از مسافران از اقصی نقاط کشور است، از این رو باید تعداد طرح‌های شناهگاه‌ها نیز افزایش یابد که با توجه به‌ منابع و ظرفیت‌ها امسال ۳۴ طرح سالم‌سازی سواحل در استان گیلان اجرا می‌شود.

وی درباره پیگیری‌های انجام شده برای پرداخت مطالبات ناجیان غریق افزود: در حوزه مطالبات ناجیان غریق با بدهکاری سنواتی رو‌به‌رو بودیم که مربوط به سالیان گذشته بود که قسمتی از این مطالبات پرداخت شد؛ برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا امسال مطالبات ناجیان غریق به موقع پرداخت شود.

وی از نظارت ناجیان غریق بیرون از طرح‌های سال سازی و در مناطق خطرآفرین و شناهگاه‌ها خبر داد و افزود: نقاط خارج از طرح در اختیار شهرداران و دهیاران شهرها و روستاهای ساحلی قرار گرفته و این افراد مکلفند ناجیان غریق در اختیار بگیرند که منابع این امر نیز اختصاص یافته است.

لازم به ذکر است: گیلان ۲۸۴ کیلومتر نوار ساحلی، ۱۰ شهرستان ساحلی، ۳۴ طرح سالم‌سازی سواحل، ۶۸ شناهگاه و ۵۱۲ نقطه خطرآفرین در سواحل دارد. از ۳۴ طرح سالم سازی، ۵ طرح خصوصی و ۲۹ طرح دولتی است که قسمتی در اختیار شهرداری، دهیاری‌ها و ۱۰ طرح نیز در اختیار ادارات مختلف است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.