بی توجهی شهرداری صومعه سرا به جمع آوری سگ های ولگرد

0 1,172

«داوود توفیقی» معاون فرماندار صومعه سرا با اشاره به ثبت ۳۳۱ مورد گازگرفتگی ناشی از حمله حیوانات، خواستار جدیت در جمع آوری سگ‌های ولگرد در این شهرستان شد.

توفیقی در جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری که در فرمانداری صومعه سرا برگزارشد با اشاره به اهمیت توجه به جمع آوری سگ‌های ولگرد افزود: سگ‌های ولگرد چهره زشتی به شهر داده و از لحاظ بهداشتی و امنیتی نیز خطرآفرین و ناقل بیماری هستند.

وی آمارارائه شده از سوی شبکه بهداشت و درمان صومعه سرا درباره حیوانات ناقل بیماری را نگران کننده عنوان کرد و افزود: عدم توجه به موضوع جمع آوری سگ‌های ولگرد تبعات بسیاری به ویژه برای مسئولان و متولی امر دارد.

طبق قانون، جمع آوری سگ‌های ولگرد برعهده شهرداری‌ها است که در صورت بروز هر حادثه‌ای این ارگان مقصر بوده وباید پاسخگو باشد.اما هر از چند گاهی این حیوانات بجای ساماندهی ودرمان با برخوردهای شدیدی ازسوی شهرداریها مواجه می شوند. اقداماتی همچون خوراندن سم ، شلیک تیر و نگهداری در مکانهای نامناسب و گرسنگی دادن به سگها از جمله برخوردهای قهری شهرداریها در ساماندهی به این حیوانات رها شده در شهرها بوده که این رفتارها و برخوردها موجب اعتراض فعالین حقوق حیوانات شده است.
در آخرین سری این طرح ها ، اقدام شهرداری رشت در نگهداری ازسگ های ولگرد در جنب کارخانه کودالی درلاکان شهر رشت بوده که فعالین حقوق حیوانات رشت با حضور در این مکان متوجه چند لاشه سگ که براثرگرسنگی و تشنگی تلف شده بودند شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.