تشدید نظارت بر داروخانه های گیلان

0 317

این روزها همزمان با شیوع و گسترش بیماری ویروسی کرونا در گیلان اقلام بهداشتی پیشگیرانه از جمله ماسک و ژل شستشوی دست در داروخانه های استان کمیاب شده است. هر چند که مقامات بهداشتی استان خبر داده بودند از امروز این اقلام می‌بایست به طور رایگان در میان شهروندان توزیع شود اما بررسی های میدانی خبرنگار مرور نشان داد نه تنها از توزیع رایگان ماسک در مراکز بهداشتی و داروخانه ها خبری نیست بلکه معدود داروخانه هایی که این اقلام را در اختیار دارند با قیمتهای گزاف آن را عرضه می کنند.

اما امروز « منصور انصاری» مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از تشدید نظارت بر واحدهای عرضه ، تولید و شرکت های پخش تجهیزات بهداشتی در قالب گشت های مشترک خبر داد .

وی محورهای این نظارت ها را نیازهای بهداشتی مردم از جمله کمبود های اقلام بهداشتی و پزشکی مرتبط با پیشگیری از ویروس کرونا ، گران فروشی و احتکار اقلام بهداشتی شهروندان عنوان کرد.

انصاری با بیان اینکه علاوه بر واحدهای عرضه با واحدهای تولیدی و شرکت های پخش متخلف نیز برخورد می‌شود گفت: دولت به هیچ عنوان مجوز قانونی برای افزایش خدمات و کالاها را به تازگی نداده است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم  می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف  از واحدهای عرضه  و تولیدی و شرکت های پخش علاوه بر سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با سامانه ۱۳۵ نیز تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.