دانشکده های علوم و فناوری های آینده در گیلان تاسیس می شود

معاون آموزشی وزیر علوم؛

0 244

معاون آموزشی وزیر علوم، خواستار تشکیل کمیته راهبری طرح تحول در همه دانشگاه ها شد و اضافه کرد: دانشگاه های استان گیلان، براساس آمایش سرزمین و آمایش آموزش عالی، دانشکده های علوم و فناوری های نوین و بین رشته ای و فناوری های آینده را با تاکید بر دریا تاسیس کنند.

«قاسم عموعابدینی» در نشست طرح تحول آموزش عالی استان گیلان که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد اظهار کرد: گیلان یکی از شاخص های تاریخی استقلال کشور محسوب می شود و دانشگاه گیلان جزو دانشگاه های برتر کشور است. اگرچه در دوران کرونا شاهد کاهش کیفیت آموزش بودیم، اما بعد از این دوران طی دو مرحله و به سرعت آزمون ها و آموزش های حضوری را آغاز کردیم و خوشبختانه به کیفیت مناسب رسیدیم.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تشکیل کمیته طرح تحول آموزش عالی در راستای سند تحول دولت سیزدهم، تصریح کرد: دانشگاه ها جایگاه ویژه ای در سند تحول دولت دارند و لذا وزارت علوم با تاکید بر آمایش سرزمین استان ها، کمیته مذکور را تشکیل داد.

عموعابدینی، نیازمحوری را ماموریت عام دانشگاه دانست و عنوان کرد: اساس طرح تحول مبتنی بر نیازمحوری و فناوری های آینده و گام دوم انقلاب است.

عموعابدینی، ریل گذاری برنامه هفتم توسعه را دریا پایه دانست و متذکر شد: بخش مهمی از مرز کشور دریایی است و باید اقتصاد دریا را فعال کنیم لذا ماموریت خاص دانشگاه گیلان در طرح تحول آموزش عالی مبتنی بر اقتصاد دریا و تکنولوژی و فناوری های دریایی است.

لازم به ذکراست دانشگاه گیلان درسال ۲۰۲۰ در جمع برترین های نظام رتبه بندی موضوعی شانگهای به همراه ۱۱ دانشگاه مطرح کشور در جمع دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفت. در این رتبه بندی ایران از نظر تعداد دانشگاه در منطقه و در میان کشورهای اسلامی حائز رتبه نخست شد و دانشگاه گیلان برای اولین بار در این رتبه بندی حضور یافت. در این رتبه بندی، دانشگاه گیلان در زمینه موضوعی مهندسی مکانیک و مهندسی عمران با کسب رتبه‌ی ۳۰۰ – ۲۰۱ در جمع ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا در این حوزه قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.