دانش بنیان به کمک پسماند آمد

نخستین مرکز شتاب‌دهنده تخصصی پسماند کشور در گیلان راه‌اندازی شد

2 418

برای نخستین بار در کشور مرکز شتاب دهنده تخصصی پسماند با هدف کمک به حل مشکل پسماند توسط یک شرکت دانش بنیان در گیلان راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان راهبران توسعه پارسی گیل با اشاره به سابقه فعالیت این شرکت در حوزه پسماند با توجه به دغدغه مردم و مسئولان گفت: در این راستا مرکز شتاب دهنده تخصصی پسماند را در استان گیلان راه‌اندازی کردیم.

«عباس رنجی» مدیرعامل شرکت دانش بنیان راهبردان توسعه پارسی گیل درباره فعالیت مرکز شتاب دهنده تخصصی پسماند گفت: در این مرکز تیم ها محصولات مختلفی در زمینه پسماند تولید می‌کنند.

وی با اشاره به تولید دستگاه پردازش قابلیت ضدعفونی زباله با هدف کاهش مخاطرات ناشی از زباله در این مرکز گفت: راکتورهای تولید سوخت با تاییدیه بین‌المللی، تولید مصنوعات بتنی و تبدیل زباله به خوراک دام از پسماندهای میوه و تره بار، هاظم دایجستر برای تولید انرژی از زباله های تر از جمله محصولات تولیدی در این مرکز است.

رنجی تاکید کرد: با استفاده از پسماند می توان محصولات مختلفی از جمله مصنوعات بتنی شامل بلوک، جدول، نیوجرسی، لوله بتنی با ریجکت زباله تولید کرد و که این تولیدات در این شرکت انجام گرفته است.

لازم به ذکر است بعد از پیگیری استانداری گیلان به منظور رفع معضلات زیست محیطی و اجتماعی سراوان رشت، روزگذشته وزارت کشور نیز در اطلاعیه ای خواستار ساماندهی و بهسازی لندفیل سراوان شد. در این اطلاعیه بر دریافت اعتبارات ملی جهت تامین نیازمندی مالی در پروژه‌هایی همچون زباله سوز رشت، ساماندهی دفن گاه زباله سراوان، توسعه کارخانه کود عالی و دیگر پروژه های ساماندهی پسماند استان در سریعترین زمان ممکن تاکید شد.

2 نظرات
  1. حاتم منفرد می گوید

    توضیحات قطره چکانی در مورد اینکه این شرکت زیر مجموعه سپاه چه خواهد کرد
    ولی گویا مهم اینستکه توانسته فعلا ۹۳ میلیارد تومان
    از شهرداری رشت ، اعتبار بگیرد

  2. محمود انتظاری می گوید

    از عزیزان سایت مرور درخواست داریم
    از عزیزان کارشناس درست وحسابی سوال نمایند که
    این توضیحات داده شد
    یعنی چه؟
    خیلی ها مثل من متوجه نشدند
    ضدعفونی کردن زباله های سراوان ؟ 😀

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.