دفن جداگانه زباله های عفونی گیلان

مدیرعامل سازمان پسماند گیلان در گفت و گو با مرور خبر داد:

0 413

براساس آمارها روزانه افزون بر ۲ هزار تن زباله در مناطق شهری و روستایی گیلان تولید می‌شود که در این میان بیشترین تولید زباله در روز با  تولید حدود ۸۰۰ تن مربوط به شهر رشت است که  بخشی ازاین زباله ها اختصاص به زباله های عفونی و بیمارستانی دارد که در طول بیش از یک ماه گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و افزایش آمار مبتلایان ، به  میزان تولید آن در استان افزوده شده است.

در حالیکه پیشتراز سوی مسوولان پسماند شهرداری رشت و کارشناسان محیط زیست استان در گفت و گو با مرور بیان شده بود که بخش اعظمی از زباله های بیمارستانی در گیلان بطور جداگانه امحا و دفن می شوند، اما روز گذشته عکسی در فضای مجازی استان منتشر شد مبنی بر رها شدن زباله عفونی در یکی از مناطق کوهستانی گیلان. در همین رابطه از« پویا شهشانی» مدیرعامل سازمان پسماند گیلان جویا شدیم.

شهشانی به مرور گفت: کلیه پسماندهای بیمارستانی گیلان به مراکز خصوصی  که مخصوص از بین بردن میکروارگانسیم های عفونی و هیدورکلاو کردن این زباله ها هستند منتقل شده و بعد از انجام این عملیات بروی آنها و تبدیل شدن به زباله عادی،  به مراکز دفن استان منتقل و در محوطه های جداگانه بعد از آهک پاشی، دفن اصولی می‌شوند. اگر موردی از رها سازی زباله های عفونی خارج از عملیات طی شده در استان دیده شود بلافاصله برخورد می‌کنیم.

شهشانی افزود: درطی ماه گذشته و این ایام با کاهش زباله های عفونی مطب ها و کلینیک های خصوصی مواجه بودیم که در مقابل افزایش میزان تولید زباله های عفونی در بیمارستانها را داشتیم و عملا میزان تولید این زباله ها در استان روند افزایشی نداشته است.

وی در خصوص آماده سازی سایت زباله سوز سراوان رشت گفت: کلیه اعتبارات این سایت تامین اعتبار شده است و تحویل آن برای سال ۱۴۰۱ توسط پیمانکار مربوطه برنامه ریزی شده است. در حال حاضر پیمانکار ساخت ابنیه زباله سوز مشخص شده است که بعد از طی شرایط بحرانی بیماری کرونا، کار خود را آغاز می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.