راه‌اندازی خدمات پرداخت آنلاین کرایه تاکسی در رشت

0 385

شهردار رشت از راه‌اندازی خدمات پرداخت آنلاین کرایه تاکسی در رشت خبر داد.

به نقل از تسنیم، «سید محمد احمدی» با اشاره به اینکه شهرداری امسال در حوزه زیرساخت شهری جهت پیاده‌سازی خدمات الکترونیک بیش‌از ۱۰۰ کیلومتر زیرساخت شبکه فیبر نوری اجرا کرده گفت: در راستای ارائه خدمات الکترونیک و هوشمند سازی به شهروندان اقداماتی مانند راه‌اندازی بلیط الکترونیک اتوبوس‌های شهری، خدمات پرداخت آنلاین کرایه تاکسی‌ها، مینی بوس‌های شهری را در دستور کارقرار دادیم .

وی افزود: با راه‌اندازی کیف پول الکترونیک به نام«جیب»، شهروندان می‌توانند از طریق نرم افزار کیف پول شهرداری رشت علاوه بر خدمات رایج نرم‌افزارهای کیف پول کلیه عوارض و بهای خدمات شهرداری رشت را نیز به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین با بهره‌گیری از تکنولوژی نشان پرداخت (QR) امکان پرداخت هزینه‌های حمل و نقل عمومی و نیز خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با تخفیف ویژه امکان‌پذیر می‌شود.

در حالی شهردار رشت از خدمات آنلاین پرداخت کرایه تاکسی خبر داده که به تازگی اعضای شورای شهر رشت با افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال۱۴۰۰ موافقت کردند. این درحالیست که کمتر از سه ماه از ابلاغ افزایش کرایه تاکسی مصوب سال ۹۹ در رشت می‌گذرد وعلیرغم وعده ساماندهی رانندگان تاکسی در حمل ونقل عمومی رشت این موضوع مورد توجه مدیریت شهری قرار نگرفته است.

« فاطمه شیرزاد» عضو شورای شهر رشت در گفت وگو با مرور با بیان اینکه شیوع کرونا و افزایش تورم در سال جاری، رانندگان تاکسی رشت را در وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی قرار داده است گفت: رانندگان تاکسی بیشترین آسیب را در دوران شیوع کرونا متحمل شدند، لازم است هرچه سریعتر وعده‌هایی که به جامعه تاکسیرانی داده شده عمل کنیم. بخشی از اجرای این وعده‌ها متوجه تاکسیرانی رشت است و ما نیز وظیفه داریم به سمت ارایه تسهیلات قرض الحسنه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی رشت گام برداریم.

وی افزود: لایحه افزایش نرخ ۲۱ درصدی کرایه تاکسی در رشت که برای سال آینده مصوب شده، در حال حاضر در انتظار تصویب کمیته تطبیق فرمانداری رشت و بعد از آن تأیید ستاد تنظیم بازار استان قرار دارد.

گفتنی است: ۶ هزار و ۵۰ رانندگی تاکسی در ۷۴ خط ویژه تاکسی در رشت فعال هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.