ضربه واحدهای تولیدی گیلان از نبود برند سازی

0 415

تولیدات صنعتی و لوازم خانگی گیلان از نبود برند سازی در بازارهای ملی و بین اللملی بزرگترین ضربه را خورده اند. « روهام قلیچی» رییس مرکز آموزش بازرگانی گیلان به مرور گفت: به اندازه ای که روی ساخت کالا و سایر محصولات در استان کار شده به بازاریابی و برند سازی کالاها  تلاش نشده است.

وی افزود: بازاریابهای واحدهای تولیدی هیچ دوره ای از برند سازی و بازاریابی خارجی ندیده اند و تولیدات لوازم خانگی در استان در مقایسه با برندهای خارجی به شدت ضعیف هستند چون هویت سازی بروی کالاهای تولید داخل  صورت نگرفته است.

رییس مرکز آموزش بازرگانی گیلان افزود: واحدهای تولیدی استان دربخش فروش  کالا، با فضای  خالی بازارها، تحقیقات و بازار یابی برندها آشنایی ندارند و نتوانسته اند برند سازی فضایی ایجاد کنند. از اینرو نتوانستیم در سطح ملی و بین المللی مطرح باشیم.

وی از آموزش تربیت بازاریاب های ملی و بین المللی در مرکز آموزش بازرگانی استان خبر داد و گفت: انتخاب گیلان و شهر آستارا به عنوان دبیرخانه اوراسیا فرصت مناسبی برای برند سازی و ارایه کالاهای تولیدی استان است و نباید این فرصت را از دست بدهیم.

قلیچی تاکید کرد: واحدی که تولید کننده خوبی است دلیلی ندارد که فروشنده وبازاریاب خوبی باشد.

نبود برند و بازاریابی محصولات و کالاهای تولید گیلان درحالی مطرح شده است که در ماه آینده درگیلان، اولین رویداد بزرگ فرصت های ساخت داخل برگزار می شود.

«فرهاد دلق پوش» رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان  از برگزاری اولین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید استان گیلان درآذر ماه سالجاری خبر داد.

وی  درخصوص وجه تمایز این نمایشگاه نسبت به سایر نمایشگاه ها افزود: آنچه این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاه‌ها متمایز می‌کند،اعلام نیازمندی ها و توانمندی های شرکت های داخل کشور است.

دلق پوش افزود: استفاده از ظرفیت و توان داخلی درساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت و بهره گیری از مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان، احصاء نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی در زمینه قطعات، ماشین آلات، خطوط تولید و … که از خارج از کشور وارد می شود، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی افزود: این نمایشگاه در راستای اجرای اهداف نهضت ساخت داخل و نهادینه سازی رونق تولید و با توجه به نامگذاری سال به عنوان رونق تولید راه اندازی شده است، تا ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور و وابستگی به خارج، در مسیر خودکفایی در بخش های مختلف صنعت، موفق تر از گذشته باشیم.

گفتنی است در این نمایشگاه شرکت های مطرح درحوزه‌های خودرو و قطعات خودرو، لوازم خانگی، صنایع معدنی، فلزی و غیرفلزی، مخابرات، صنایع دریایی و …. حضور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.