فراخوان سومین دوره جایزه ادبی بیژن نجدی در لاهیجان

0 550

دبیر اجرایی جایزه ادبی بیژن نجدی گفت: خانه داستان بیژن نجدی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان سومین دوره جایزه ادبی بیژن نجدی را در لاهیجان برگزار می کند.
«شهلا شهابیان» گفت: برای شرکت در این دوره از مسابقه جایزه بیژن نجدی، موضوع داستان‌ها آزاد است و متن داستان های ارسالی باید با فونت نازنین ۱۴ نوشته شود و هر داستان‌نویس می تواند با یک داستان در جایزه شرکت کند.
وی افزود: ارسال اثر به سومین جایزه ادبی بیژن نجدی به معنای پذیرش شرایط و مقررات جایزه ادبی در خصوص داوری،انتخاب و چاپ آثار برگزیده خواهد بود. مهلت ارسال آثار تا پایان مهرماه سال جاری تعیین شده است و در این جایزه  به سه اثر برگزیده نهایی اول تا سوم هر کدام به ترتیب دو میلیون ، یک میلیون و پانصد هزار تومان و به نفر سوم یک میلیون تومان جایزه تعلق می گیرد و ۱۰ داستان منتخب مرحله نیمه نهایی در قالب یک مجموعه چاپ خواهند شد.
دبیر اجرایی جایزه ادبی بیژن نجدی  افزود: داستان نویسان مقیم یا متولد استان گیلان مجاز به شرکت در این مسابقه هستند و داستان به صورت فایل ضمیمه ایمیل فرستاده شود.هر داستان نویس باید  داستان خود را در فایل ورد تایپ نماید و به نشانی [email protected]  ارسال نماید .
بیژن نجدی شاعر، داستان نویس و معلم گیلانی در سال ۱۳۲۰ از پدر و مادری گیلانی در خاش زاهدان متولد شد، تحصیلات ابتدایی را در رشت گذراند.  سال ۱۳۳۹ وارد دانشسرای عالی تهران و سال ۱۳۴۳ از همان دانشکده در رشته ریاضی فارغ التحصیل شد.
مهمترین آثاری که از بیژن نجدی بر جای مانده مجموعه داستان های یوزپلنگانی که با من دویده اند، دوباره از همان خیابان ها ، داستان های ناتمام و دو مجموعه شعر خواهران این تابستان و واقعیت رویای من است.
مجموعه داستان یوزپلنگانی که با من دویده اند سال ۱۳۷۴ جایزه قلم زرین را به خود اختصاص داد و در سال ۷۹ نیز برگزیده نویسندگان و منتقدان مطبوعات شد؛ پس از آن بود که نام نجدی بر زبان ها افتاد.
بیژن نجدی  سال ۱۳۷۶ در سن ۵۶ سالگی به علت بیماری سرطان در گذشت و آرامگاهش در شهر لاهیجان و در جوار مقبره شیخ زاهد گیلانی قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.