قرارداد سازمان چای با ۳۰ کارخانه گیلان

استقبال کارخانجات چای از خرید تضمینی

0 331

رییس سازمان چای کشور از قرارداد ۳۰ کارخانه چای سازی گیلان برای خرید تضمینی چای خبر داد.

«حبیب جهانساز» با ابراز خرسندی از اعلام به موقع قیمت چای تظمینی در گیلان گفت: تاکنون ۵۰ کارخانه چایسازی به مراکز تعیین شده مراجعه و لیست نیازمندی‌ها برای عقد قرارداد را دریافت کرده‌ و همچنین ۳۰ کارخانه نیز قراردادهای خود را امضا کردند.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته شورای قیمت‌گذاری امسال قیمت خرید برگ سبز چای، مباشرت در خرید برگ سبز و قدر السهم را در بهترین زمان ممکن اعلام کرده است.

جهانساز با اشاره به اینکه از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری آمادگی لازم برای خرید برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران وجود دارد، تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه کارخانجات چای در استان‌های شمالی بسته به زمان بازگشایی خود برای عقد قرارداد خرید برگ سبز چای با این سازمان مهلت دارند تا قبل از بازگشایی و آغاز خرید برگ سبز چای قراردادها را امضا کنند.

لازم به ذکر است در جلسه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست حمایتی محصولات کشاورزی مقرر شد تا قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک با افزایش ۳۷ و نیم درصدی در مقایسه با پارسال، ۹ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری شود.همچنین قیمت برگ سبز چای درجه دو نیز در مقایسه با پارسال ۴۸ درصد افزایش یافته و امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای به ۷ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.

سهم دولت از نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال جاری ۲۵ درصد و ۷۵ درصد بقیه سهم کارخانجات است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.